PracaGrupypl.praca.dyskusjeInżynier oprogramowania ze znajomością finansów w Polsce › Re: Inżynier oprogramowania ze znajomością finansów w Polsce
    From: Tadeusz Zalewski <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Inżynier oprogramowania ze znajomością finansów w Polsce
    Date: Thu, 15 Dec 2005 07:23:58 +0100

    Michał wrote:
    > Byłem nie tak dawno na konferencji naukowej, na której pewien
    > sympatyczny człowiek z Australii zaczął swoją prezentację tak: "Proszę
    > państwa, wszyscy znamy popularny model XYZ opisujący wycenę derywatów.
    > Wszyscy też wiemy, że założenie o tym, że (pewna pochodna) w tym
    > równaniu jest równa zero jest błędne. Postaram się opowiedzieć, jak
    > można to naprawić...". I choć nie skumałem kluczowej części jego
    > prezentacji, bo matematykiem nie jestem, to z drugiej strony znam trochę
    > specyfikę rynków walutowych z innej beczki i wierzę mu, że jest wiele do
    > zrobienia.

    Ta, konferencje naukowe. Żeby nie było, uważam że są bardzo pożyteczne.
    Ale weź tak prześledź różne konferencje i zobacz sobie jaki procent tego
    co oni tam pokazją to rzeczywiście coś nowego i użytecznego. Bo
    znakomity procent to poprostu użycie znanej już teorii do kolejnych
    konkretnych przypadków. Jest też zwykły naukowy bełkot. Co w zeszłym
    roku dowiodło paru studentów pisząc program, który tworzy prace naukowe
    (Poprostu budował zdania ze słów, których i tak niewielu rozumie).
    Wysłali 2 prace na bardzo renomowaną konferencje (nie pamiętam nazwy ale
    to było z najwyżesz półki). Jedna została odrzucona a druga przyjęta.
    Oczywiście podważyło to renome tej konferencji i był wielki szum.
    A co do faktu, że wierzysz że jest wiele do zrobienia to naturalne. W
    nauce już tak jest, że jak odpowiesz sobie na jedno pytanie to ta
    odpowiedź generuje Ci od razu 10 kolejnych pytań.
    Czyli im więcej wiemy, to wiemy, że jeszcze więcej nie wiemy :)