PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformatyk ... zawod stracony ? Czemu nie potrafimy sie dogadac? › Re: Informatyk ... zawod stracony ? Czemu nie potrafimy sie dogadac?
    From: Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Informatyk ... zawod stracony ? Czemu nie potrafimy sie dogadac?
    Date: Fri, 21 Jan 2005 08:41:29 +0100

    Dnia 20.01.2005 Tomasz <F...@m...ru> napisał/a:
    > Witam
    > Tak wlasnie sie zatanawiam czemu informatycy nie potrafia sie dogadac tak
    > jak inne grupy zawodowe np lekarze stomatolodzy. Oni trzymaja sie ostro

    E. Ja znam stomatolożkę, która leczy zęby po 50PLN za pląbę. I znam
    taką, co za tę samą usługę bierze 250PLN.
    Obie mają klientów. Obie żyją z tego, i nie dorabiają sobie handlując
    "raportami" wszak.
    Stałe stawki były kiedyś. Państwowe ceny, się to nazywało. Teraz
    socjaliści próbują to utrzymać w bardziej intratnych (i "elitarnych")
    zawodach, jak: prawnik, architekt... Uzasadnień sensownych brak.
    Cholera, jak sobie zbuduję dom wg własnego projektu i mi belki dachowe
    nie wytrzymają obciążenia, zawalą mi się na głowę, to to _tylko_ mój
    problem. Nie? Otóż, wg socjalistów, nie. Wg nich jest to problem
    "społeczny". I niby dlatego "architekt" musi mieć licencję, "lekarz"
    też, "prawnik" też... I dlatego ceny są, jakie są. Płacisz za brak
    konkurencji i za licencję.
    Ale, w ogólnym bilansie nie jest to opłacalne dla nikogo. Jakby na
    wszystko były "licencje", "koncesje", itp, włącznie ze sprzedażą jabłek
    na targu, ceny poszłyby w górę. I to bardziej, niżby poszły Twoje
    zarobki[1].
    Naprawdę jest jeszcze ktoś, spoza "władzy", który chce utrzymać to chore
    status quo?

    pozdrawiam,
    Kender

    [1] - ceny wzrosłyby bardziej niż zarobki, bo musiałyby pokryć opłaty za
    koncesje, licencje i jakiś milion dodatkowych urzędników, którzy by się
    tym zajmowali.
    --
    Kender @ http://maczewski.dyndns.org
    We're just too pretty for God to let us die.