PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformatyk ... zawod stracony ? Czemu nie potrafimy sie dogadac? › Re: Informatyk ... zawod stracony ? Czemu nie potrafimy sie dogadac?
    From: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Informatyk ... zawod stracony ? Czemu nie potrafimy sie dogadac?
    Date: Fri, 21 Jan 2005 04:50:42 +0100

    Kyniu wrote:

    > Alez moglby mu tego zabronic sejm wydajac ustawe o zawodzie informatyka,
    > tak jak jest ustawa o adwokaturze czy radcach prawnych. I za wykonywanie
    > zawodu bez uprawnien grozilyby bardzo ale to bardzo dotkliwe kary.

    A czemu chcesz się uciekać do środków przymusu. Skoro jesteś taki
    rewelacyjny, bo po studiach itd..., to pewnie jesteś 1000 razy wydajniejszy
    od tych przyuczonych informatyków. Więc co to za problem konkurować na
    wolnym rynku?
    Każdy by chciał, aby wolny rynek panował wszędzie wokoło ale bynajmniej nie
    w jego zawodzie.

    > A uzasadnic dlaczego tylko waskie grono specjalistow powinno miec takie
    > uprawnienia nie jest wcale ciezko - bo informatycy dbaliby o
    > przestrzegania prawa (o samych siebie i swoja branze) i pilnowali
    > legalnosci oprogramowania, bo systemy informatyczne staly sie kluczowe z
    > punktu widzenia bezpieczenstwa (np. systemy obslugujace ruch samolotow,
    > pociagow, statkow, ...) czy interesow narodowych (np. oprogramowanie
    > bankow centralnych), itd.

    Ja bym tego typu dążenia uzasadnił jedynie egoizmem i zawiścią w stosunku do
    ludzi co studiów informatycznych nie skończyli a udało im się coś w tej
    branży osiągnąć.