PracaGrupypl.praca.dyskusjeIle zarobię? › Re: Ile zarobię?
    From: "Pe.Ka" <c...@t...cy>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ile zarobię?
    Date: Fri, 21 Dec 2007 20:40:01 +0100

    Dnia 2007-12-21 20:07 [f...@g...com] napisał(a):

    > więc będę mógł pogodzić obie prace. Proponowana pensja to 1200 zł
    > brutto. W związku z powyższym chcę zapytać, jakie pieniądze zarobię
    > "na rękę" czyli netto, oraz ewentualnie co mogę nowemu pracodawcy
    > zaproponować, żebym finansowo wyszedł na tym jak najlepiej?

    Na początku małe wyjaśnienie. Nie będzie ani nowego pracodawcy ani nowej
    pensji. Będzie zleceniodawca i wynagrodzenie za wykonane zlecenie. Umowa
    oparta o Kodeks Cywilny a nie Kodeks Pracy. W związku z tym żadnych
    uprawnień pracowniczych miał nie będziesz.
    Co do pytania "ile". Jeśli masz wynagrodzenie nie niższe niż najniższa
    krajowa (a raczej masz skoro pracujesz na pełnym etacie) to za zlecenie
    będziesz miał potrącane jedynie składki na NFZ (9%) i pdof (19%). Koszty
    uzysku w tym przypadku to 20%.
    W przypadku kwoty 1200,- zł brutto rozliczenie będzie wyglądać następująco:

    Brutto : 1200,-
    KU (20%): 240,-
    NFZ pob : 108,-
    PDOF : 89,-
    Netto : 1003,-

    Możesz też opłacać dobrowolne ubezpieczenie chorobowe (po 6 m-cach
    płacenia zleceniobiorca będzie Ci wypłacał chorobowe w razie choroby). W
    tym wypadku kwoty będą się rozkładać następująco:

    Brutto : 1200,-
    KU (20%): 240,-
    NFZ : 105,35
    PDOF : 87,-
    ub.chor.: 29,40
    Netto : 978,25

    Zgodnie z art. 27b ustawy o pdof z zaliczki na pdof masz prawo odliczyć
    do 7,75% podstawy składki na NFZ, dlatego podatek w wyliczeniach jest
    mniejszy niż 19%.

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::