PracaGrupypl.praca.dyskusjeIle za utrzymanie sieci › Re: Ile za utrzymanie sieci
    From: "Lisa Foo" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ile za utrzymanie sieci
    Date: Fri, 28 Feb 2003 01:06:00 +0100

    Użytkownik "clockworkoi" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b3klj6$dam$1@news.onet.pl...
    > Jesli chodzi o podmiany sprzetu - to takie umowy sa zawierane miedzy
    > gigantami na rynku - vide PKO (nie pomne ktore) a HP, gdzie kazda 9000 ma
    >w serwisie HP swoja wersje backupowa i nikt sie nie patyczkuje w naprawy -
    >po prostu przywoza maszyne i podmieniaja. Teraz pomysl, ile kosztuje taka
    > 9000 i ile jest warta umowa ktora opiewa na taki sprzet x2 plus czas
    reakcji.

    Jest dokładnie tak jak piszesz. Ja akurat znam przypadek od strony Siemensa
    i HP. Firma ma 2 godz. na reakcję i 6 na podmianę. Co miesiąc płaci im się
    ciężką (oj bardzo ciężką kasę) za to zabezpieczenie. Firma która zleca taki
    serwis nie może sobie pozwolić żeby hala która ma 2,5 mln PLN obrotu
    dziennego tak po prostu sobie staneła. Zreszta firmy czasami mają własne
    redundantne systemy których znaczeni jest krytyczne dla firmy. Jak sie
    system produkcyjny zwali to ruszają Mimixa i pracują dalej.

    > zajmuja sie admini lokalni (czesto o uprawnieniach pomiedzy
    > administratorem a helpdeskiem - musza konsultowac sie z centrala firmy),
    > albo jest jedna scentralizowana struktura i takie sprawy zalatwia admin
    > (lub kilku). A helpdeskowi nikt nawet nie dedykuje uprwanien do zalozenia
    >usera [...]

    I słusznie zresztą. W dużej (bardzo dużej) instytucji w kórej pracowałam.
    helpdesk nie rozwiązuje problemów (no chyba, że najtrywialniejsze),
    tylko rejestruje zlecenia i przekazuje je do specjalistów.

    > Sorry, ale to juz jest totalna bzdura - powiedz to dowolnemu bankowi,
    > hipermarketowi nawet i zobaczysz czy tak jest. Wszyscy maja podpisane
    > umowy i nawet workstacje sa konkretnej firmy, ze o serwerach nie wspomne.

    I znowu wszystko się zgadza. Takie podejście znakomicie ułatwia
    administrację w dużych środowiskach i firma serwisująca nie trzyma
    piętnastu modeli Proliant'ów, bo w każdej hali/oddziale stoi inny.
    To by było kuriozum.

    pzdr
    Lisa