PracaGrupypl.praca.dyskusjeIdealny pracodawca/pracownik - wzór › Re: Idealny pracodawca/pracownik - wzór
    From: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Idealny pracodawca/pracownik - wzór
    Date: 27 Jul 2003 22:16:41 -0700

    "gromax" <g...@g...pl> writes:

> [...]
    > uszło (mam na myśli odwalanie dupogodzin)
    > poza tym dyskusje na grupie nie są według mnie rozmowami z pracodawcą.
    > Owszem, i ty i każdy kto to czyta z jakimś tam prawdopodobieństwem
    > pracodawca być może. Chcę przez to powiedzieć, że nie chcę tu udowadniać
    > swojej wyższości nad innymi, że jestem super-hiper. pisząc o długim czasie
    > pracy chciałem pokazać, że jestem gotów do poświęcenia się i oddania pracy.
    > Jak chcesz, to ci mogę opisac step-by-step czynności które wtedy
    > wykonywałem. Mimo ze to było ponad 2 lata temu.

    Ja akurat Cie nie zzatrudnie, wiec mozesz sobie darowac. Jednak
    podkreslanie _najpierw_ ilosci godzin a nie tego, co sie osiagnelo w
    pracy jest bardzo znaczace.
    I nie chodzi tu o zadne udowadnianie wyzszosci - bo kogo i nad czym?

    CV i rozmowa to jest moment, w ktorym sprzedajesz siebie - swoje
    umiejetnosci.
    Jesli na pierwszym miejscu stawiasz - badz uwypuklasz - ilosc
    dupogodzin, a nie co innego, to znaczy, ze te dupogodziny sa w twoim
    mniemaniu najwazniejsze. Skoro Ty tak to prezentujesz i tak sadzisz,
    czemu pracodawca mialby uwazac, ze jest inaczej?

    Jesli chcesz podkreslic, ze jestes gotowy zostac po godzinach - to po
    prostu mowisz, ze w razie potrzeby i pilnego projektu jestes w stanie
    pracowac, poki nie skonczsz na czas. Ze zalezy ci na jakosci i efekcie.
    A nie ze "siedzialem iles-tam godzin gdzies-tam".

    To zreszta co chcesz zpowiedziec daje sie okreslic ladnym zwrotem:
    "ability to work in serious time constrains".

    > Masz 100% racji. Wyżalenie się na grupie pozwoliło mi chociażby obiektywne
    > spojżenie w swoją ofertę dla potencjalnego pracodawcy, jakim jest życiorys.
    > I dalej będę szukał właściwego środka dotarcia do potencjalnego pracodawcy z
    > tym czego on oczekuje. Nie jestem (mam taką nadzieję, sic!) już
    > żółłtodziobem który nic nie potrafi. Za słowami o słabym sprzedawaniu się
    > głównie kryje się myśl, że póki co muszę odbębniać jakieś "fuchy" a nie
    > pracuję dla jakiejś większej firmy.

    Bo pewnie twoje CV przepada w przedbiegach i na rozmowach zle wypadasz.
    Moze wartoby nad tym troche popracowac?

    jedna z pierwszych rzeczy, jakie ucza na kursach przygotowujacych do
    szukania pracy to jak pisac tzw. "CAR" statements.

    challenge-action-response czyli przekladajac na polski:
    wyzwanie-akcja(plan)-odpowiedz.

    chodzi o to, zeby w taki wlasnie sposob zapisac przebieg swojej
    kariery. Bo to pracodawcy pokazuje, ze jestes aktywny, koncentrujesz
    sie na konkretnych problemach i je rozwiazujesz. Ze jestes skuteczny.

    Pisanie zas CV w sposob
    od.. do... pracowalem w firmie X na stanowisku Y - nie daje zadnych
    informacji o Tobie jako pracowniku.
    Rownie dobrze bowiem moze znaczyc, ze jestes dobry jak i przecietny a
    nawet kiepski - taki, co to wlsnie odwala tylko dupogodziny i robi
    tylko jak mu ktos palcem pokaze skad dokad.

    takie CV w sytuacji, gdy jestes ty jeden albo i paru innych kandydatow
    pewnie by starczylo; ale gdy musisz na to samo stanowisko konkurowac z
    kilkudziesiecioma czy kilkuset innymi - odpadasz.
    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net