PracaGrupypl.praca.dyskusjeIdealny pracodawca/pracownik - wzór › Re: Idealny pracodawca/pracownik - wzór
    From: Rafał <t...@n...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Idealny pracodawca/pracownik - wzór
    Date: Sat, 26 Jul 2003 13:26:00 +0200
    Sender: k...@o...pl@195.205.251.214

    Pracodawca X wrote:

    > W związku z tak zagorzałą dyskusją poniżej - interesuje mnie Wasz wzór
    > pracodawcy - jako pracodawca postanawiam podporządkować się grupię
    > rządzącej (bezrobotnej) aby wszystkim nam było lepiej...
    > chciałbym poznać Wasze wyobrażenie o pracodawcy, jakiego jesteście w
    > stanie zaakaceptować.

    Proponuję takie pojęcie: "human relations". Wszystko co robimy w tym kraju i
    wielu innych, jest w zasadzie oparte o... ślepe prawo i kodeksy... A
    przecież nikt nie jest cudowny na 100% i każdemu się zdarzają pewne omyłki.
    Dlatego odbry pracodawca- to pracodawca z zasadami jak i z pewnym wyczuciem
    moralności, umiejący zrozumieć pracownika. Pogodzić swoje cele znakomitego
    zysku i mercedesa w garażu, z faktem, że pracownik też coś z tego powinien
    mieć. Dlatego też pracodawca musi pamiętać, że _każdy_ pracownik to też...
    człowiek. Ma swoje słabości (a kto ich nie ma???), ma swoje zalety. Od
    niego, od pracodawcy zależy czy sobie tego pracownika dobrze wyszkoli,
    zwalczy wady, powiększy zalety - osiągając sukces współny - zwiększenie
    wydajności - zwiększenie zysku pracownika i pracodawcy...
    Mrzonki...?
    To nie kodeks pracy i inne prawne papiery powinny regulować środowisko
    pracy, ale po prostu i przede wszystkim prawo moralne, zwyczajowe,
    kulturalne i nasze wychowanie. Bo co z tego, że pracodawca będzie spełniał
    wszystko co w kodeksie i pracownik będzie realizował jego polecenia, jeśli
    stosunki pomiędzy przełożonym a podwładnym będą sięgały delikatnie mówiąc -
    dna?
    A przecież do rpacy nie przychodzimy popyskować sobie wzajemnie, tylko
    pracować - dla zysku wspólnego...

    > Jednocześnie też sugeruję uruchomić wodze wyobraźni i równolegle stworzyć
    > wzór pracownika - porównamy oczekiwania i możliwości porozumienia się
    > jednej
    > i drugiej strony barykady.... prawie jak na wojnie...:
    > bezrobotni i pracownicy vs pracodawcy

    Możę to nie w temacie, ale przyszłym i obecnym pracodawcom, radzę zastanowić
    się nad sformułowaniem pojęcia: "premia uznaniowa", "pensja". Jeśli to
    pierwsze, wchodzi co miesiąc w skład tego drugiego, to w pewnej chwili,
    może się zdarzyć tak, że pracodawca, straci możliwość nagrodzenia
    pracownika za dodatkowy trud, tudzież możliwością ukarania pracownika,
    będzie... cofnięcie premii... Stąd też moje rozważania nad możliwością
    zwiększenie poza umową o pracę, możliwości nagrodzenia pracownika... I
    fajnie byłoby, gdyby takie nagradzanie, nie było oczywiście opodatkowane...
    (rzucanie belek pod nogi, i skakanie po kołodkach zaczyna mnie
    denerwować...)

    Pozdrawiam
    Rafał
    --