PracaGrupypl.praca.dyskusjeIT - czy pracodawcy nie wiedza czego chca...? › Re: IT - czy pracodawcy nie wiedza czego chca...?
    From: Orcus <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: IT - czy pracodawcy nie wiedza czego chca...?
    Date: Tue, 29 Aug 2006 14:48:06 +0200

    marek wrote:
    > Hej,
    >
    > Przegladalem sobie oferty pracy w IT na jkims serwisie. Oto przykladowa

    <ciach>

    > No chyba, ze tu chodzi o stanowisko nieistniejace w Europie, a tylko w
    > Polsce - infotmatyk, czyli jakby nasza rodzima produkcja pt. "do
    > wszystkiego i do niczego"

    Powinieneś się cieszyć, że nie natrafiłeś na dodatkowe wymagania
    dotyczące webdevelopingu ( od gimp,przez systemy zarządzania treścia, aż
    po php) i wszelakiego programowania.
    Ja kiedyś byłem na rozmowie w sprawie pracy gdzie wymaganiem było
    b.dobra znajomość linuxa, baz danych i prawo jazdy (według ogłoszenia).
    Na rozmowie się dowiedziałem, że administrator powinien ( byłem na ost.
    roku studiów na PP ) :
    - znać delphi aby pomagać kolegą programistą bo przecież nie zawsze
    będę administrował
    - znać serwery IBM, wraz z ich systemem operacyjnym bo mają takowy w
    piwnicy i chcą go sobie ponownie uruchomić,
    - zarządzać centralą telefoniczną, zgrywać bilingi itp.. bo takowa jest
    w firmie,
    - help-desk - bo koledzy z działu handlowego mają czasami problemy z
    swoimi windowsami, ale tak w sumie to to dużo czasu mi nie może zajmować
    bo mam dużo innych obowiązków,
    - zarządzanie Active Directory

    Ogółem rozmowa trwała prawie 3 godziny a wymaganiem stawianym przed
    kandydatem na 5 roku studiów informatycznych było doświadczenie w każdej
    dziedzinie.

    Dzisiaj administrator, czy też pracownik działu IT to fachman od
    wszystkiego zazwyczaj. Szczególnie jeżeli to jest człowiek od
    bezpośredniego kontaktu z użytkownikami.

    Prawda jest taka, że rynek pracy jest cieżki a pieniądze coraz
    mniejsze. I jak tu nie wyjechać ...

    Pozdrawiam
    Łukasz