PracaGrupypl.praca.dyskusjeHURA! Początki końca socjalizmu w prawie pracy › Re: HURA! Początki końca socjalizmu w prawie pracy
    From: max441 <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: HURA! Początki końca socjalizmu w prawie pracy
    Date: Thu, 18 Mar 2010 15:57:53 +0100

    Użytkownik Wojciech Bancer napisał:
    > Uważam z założenia, że ludzie dający się oszukać na podział "część pracodawcy",
    > "część pracownika" zasługują na takie miano. CAŁOŚĆ pieniędzy przed przekazaniem
    > pracownikowi należy do pracodawcy. A pieniądze które musi wpłacić w imieniu
    > pracownika do różnych instytucji to są pieniądze których brak odczuje *pracownik*,
    > bo to jemu z tego powodu wynagrodzenie siada.
    >
    > A podział ten istnieje tylko IMHO po to by ładnie ukryć faktyczną wysokość
    > obciążeń.

    Nie rozumiem na czym niby polega to dawanie się oszukiwać na podział. Ja
    mam świadomość tego ile pracodawca na mnie wydaje całościowo i ile z
    tego idzie do ZUSu, urzędu skarbowego, ile do mojej kieszeni itd. I jak
    to wygląda w przypadku różnych rodzai umów, bo różne zawieram. I wiem co
    w zamian mogę otrzymać od tych instytucji. Skoro Ty traktujesz sprawę w
    ten sposób, że możesz powiedzmy wydać 3000 na pracownika i z tego co
    piszesz wynika, że będziesz na niego wydawał te 3000 bez względu na to
    czy będzie zatrudniony na UoP czy umowę o dzieło, to co Tobie do tego
    jeśli pracownik chce sobie wydać te pieniądze na ZUS a nie na wczasy.
    Chyba każdy ma prawo wydawać zarobione pieniądze jak mu się podoba.

    > Nie namawiam do niepłacenia podatków, tylko do racjonalizacji.
    > Jesteś skłonny płacić podatki na poziomie 40%? A na poziomie 60%?
    > A 80%? Gdzie jest wg Ciebie ta granica, że obciążenia są ok?

    Granica jest dla mnie tam gdzie wpływy z podatków są w stanie zaspokoić
    racjonalne wydatki państwa. W tej chwili ich nie starcza bo zadłużenie
    państwa rośnie. A nie starcza, bo pieniądze publiczne nie są wydawane
    racjonalnie (co jest absolutnym skandalem).

    > Podpowiem, że do niedawna przedsiębiorcy na skali progresywnej
    > mieli do płacenia efektywnie 80% podatku dochodowego za listopad,
    > przy odpowiednio wysokich dochodach. Takie obciążenie uważasz za
    > sprawiedliwe?

    Chyba zaliczki na podatek a nie podatku. Za pewne masz na myśli podwójną
    zaliczkę na podatek od dochodu osiągniętego w listopadzie. Zdaje się, że
    za grudzień nie płaciło się zaliczki wcale. Nie uważam zamrażania przez
    fiskus pieniędzy za sprawiedliwe.

    > Jakiekolwiek wyniki "z autopsji" nie są raczej wiarygodne, o ile nie przeszedłeś
    > się do większości pracodawców w Polsce.

    A Ty się przeszedłeś? Skoro twierdzisz, że Twoje wyniki są bardziej
    wiarygodne?