PracaGrupypl.praca.dyskusje › Firmy (brygady) sprzątające w szpitalach

  • 1. Data: 2002-08-04 08:07:20
    Temat: Firmy (brygady) sprzątające w szpitalach
    Od: "e-RaGl" <e...@w...pl>

    Witam,
    Czy ktoś wie jak wygląda praktyka szpitali w kwestii organizowania przetargu
    na wybór brygad sprzątających, a szczególnie jaki jest los pracowników
    szpitala (salowych) po przeniesieniu ich ze szpitala do wylonionej firmy
    sprzątającej.
    Dyrektor szpitala zwolnil ok. 60 salowych, a teraz chce anulowac (czy warto
    podpisac?) te zwolnienia oczekując na wybór w przetargu firmy sprzątającej,
    gdzie owe salowe miałyby zostać zatrudnione. Jaki wtedy może być ich los?
    Skądinąd wiem, że część szpitali dokonała już wyboru takich firm
    sprzatających, a więc moze ktoś będzie miał jakieś informacje.
    Pozdrawiam,
    Rafał.

  • 2. Data: 2002-08-04 11:10:19
    Temat: Re: Firmy (brygady) sprzątające w szpitalach
    Od: "asmira" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Skądinąd wiem, że część szpitali dokonała już wyboru takich firm
    > sprzatających, a więc moze ktoś będzie miał jakieś informacje.

    Powiem jak to wyglądało w praktyce.
    Zaczęło się od protestów 'bo stracimy robotę'. A skończyło na tym, że
    zdecydowanie zracjonalizowano koszty pracy i wykorzystania czasu przez
    pracowników. Salowe bowiem były przypisane do konkretnego oddziału. Firma
    mogła tych samych pracowników kierować na różne oddziały. Oczywiście firma
    nie zatrudniła wszystkich zwolnionych ze szpitala, ale te, które zostały
    zatrudnione, zarabiały sporo więcej, niż na etacie w szpitalu.

    Asmira