PracaGrupypl.praca.dyskusjeEmigracja - opinie › Re: Emigracja - opinie
    From: "Vlad the Ripper" <o...@p...wp.pl_zamien_cyfry_miejscami>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Emigracja - opinie
    Date: Mon, 12 Jun 2006 13:05:56 +0200

    28.html -
    > "Dwa miliony Polaków w ciągu dwóch lat wyjechało z kraju?"
    >
    > Oto, nad czym sie zastanawiam i na jakie tematy chcialabym poznac Wasze
    opinie:

    Będzie w skrócie :)

    > 1. Utrata najlepszych, wyjazd "nieudacznikow", oba te zjawiska rownolegle
    czy
    > zadne z nich? Oceny pojawiajace sie w prasie i na forach potrafia byc dosc
    > skrajne i sprzeczne, a wiarygodnych statystyk jeszcze nie ma. Czy
    emigracja
    > "zaboli" za jakis czas gospodarke, czy tez pozbycie sie nadmiarowych z
    punktu
    > widzenia rynku pracy ludzi poprawi sytuacje?

    Moje szacunki
    80% wyjeżdżających to nieudacznicy, kltórzy myślą, że za granicą to juz musi
    być raj.
    5% - ci najlepsi z małą możliwością rozwoju w Polsce
    Reszta to ci pomiędzy.

    > 2. Czy wroca, kto wroci, kto nie wroci; wsrod tych, ktorzy wroca, czy ich

    Wróci jakieś 90%. Powód powyżej. Powód drugi : stponiowa poprawea warunków w
    Polsce

    > zdobyte za granica doswiadczenie bedzie atutem na polskim rynku pracy
    (nawet w
    > przypadku prac niewykwalifikowanych - standardy kultury i jakosci pracy sa
    > reguly wyzsze w krajach, do ktorych emigrujemy, niz w PL), czy tez
    preferowani
    > beda ci, ktorzy nie wyjezdzali?

    Zależy od tego kto prowadzi rekrutację. Doświadczenie w pracy wymagającej
    kwalifikacji (także językowych) będzie na pewno atutem.

    > 3.
    > Czy bedzie konieczny "import ludzi" dla zapelnienia luk na rynku pracy,
    skad
    > bedzie ten import i jaki bedzie jego wplyw? Czy Polska jest w stanie byc
    > atrakcyjnym rynkiem pracy dla imigrantow z biedniejszych krajow, czy
    bedzie dla
    > nich tylko przystankiem na drodze do Zachodniej Europy i trudno ich bedzie
    > zatrzymac?

    Jak rozumiem, chodzi o improt ludzi do Polski. Moim zdaniem nieprędko i
    raczej w "firmach" chcących mieć "specjalistów" za 1000 zł/mc. Skąd? - z
    nowych krajów UE. W końcu gospodarka globalistyczna opiera się na wyzysku
    krajów biednych. Jak już wszyscy w UE będą dość bogaci, żeby nie pracować
    byle gdzie to się poszerzy.

    > 4. Czy macie wrazenie (bo ja mam), ze prasa (z GW na czele) prowadzi
    ostatnio
    > kampanie antyemigracyjna poprzez eksponowanie reportazy i informacji o
    > "doktorach na zmywaku", mekach pracy w Tesco itp. i pomijanie success
    stories,
    > ktorych by sie sporo znalazlo?

    Nie mam zaufania do wybiórczej, ale jestem przekonany, że jest tych polskich
    doktorów na zmywakach niemało :)

    http://nz.pasnik.pl/emigracja1.html -