PracaGrupypl.praca.dyskusjeDoradztwo zawodowe › Re: Doradztwo zawodowe
    From: "Lektor" <l...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Doradztwo zawodowe
    Date: Sat, 4 Nov 2006 11:43:14 +0100

    > Nie rozumiem ostatniego zdania. Komu te uslugi szkodza?

    Firmom, które dostają "podkręconych" pracowników. Przynajmniej tak sądzę -
    aczkolwiek to kwestia światopoglądu.

    > Taki typ uslug istnieje i dobrze funkcjonuje w panstwach o rozwinietym
    > rynku. Jest to zasadniczo to, co opisujesz, czyli ocena zdolnosci i cech
    > kandydata, dopasowanie do tego stanowisk, o ktore powinien sie ubiegac i

    Ja się w praktyce zajmuję bardziej "podkręcaniem", niż dopasowywaniem do
    tego, co w rzeczywistości powinien taki kandydat robić. Podkręcaniem poprzez
    nie tylko górnolotne słownictwo w papierach, ale też wymyślanie całych
    górnolotnych scenariuszy rozmów, rzekomych sytuacji, obowiązków i problemów
    w byłych pracach itd.

    > wynagrodzenia osobom postronnym). Jesli wierzysz w swoje umiejetnosci i w
    > to, ze wiesc o Twojej skutecznosci rozejdzie sie poczta pantoflowa, bierz
    > ustalona kwote - ta druga wersja wiaze sie ze zbyt wieloma komplikacjami.

    Ok, wezmę to pod uwagę. Dziękuję.

    > inna sprawa to pieniadze, jakie ludzie maja i sa gotowi placic. Kraje, w
    > ktorych te uslugi dobrze funkcjonuja, to kraje, w ktorych prostemu
    > pracownikowi fizycznemu po wydaniu kasy na rzeczy niezbedne zostaje dosc,
    > by bez bolu wydac na taka usluge tyle, ile zadowala uslugodawce. Moze sie
    > okazac, ze bedziesz miec produkt, ktory duzo ludzi by chcialo, a niewielu
    > na niego stac, a sprzedawanie go po cenie, na ktora ludzi stac, moze sie
    > okazac nieoplacalne. Ale to Twoje ryzyko, sprobuj. Na

    No właśnie tego się najbardziej obawiam - że ludzi po prostu nie będzie stać
    na moje usługi, a z drugiej strony, w dziedzinach, przy których ludzi na
    pewno stać, to ja nie mam doświadczenia (ani mnie nie nauczono nigdy i
    nigdzie, ani się w takich środowiskach nigdy nie obracałem i nie wiem, jakie
    mają metody itp.).