PracaGrupypl.praca.dyskusjeDoradztwo zawodowe › Re: Doradztwo zawodowe
    From: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Doradztwo zawodowe
    Date: Sat, 4 Nov 2006 09:51:07 +0000 (UTC)

    Dnia Sat, 4 Nov 2006 09:48:53 +0100, Lektor <l...@p...pl>
    w <eihk5r$9ui$1@opal.icpnet.pl> napisał:

    > Witajcie
    >
    > Wysyłam tu ten post w nadziei, iż uda mi się uzyskać od Was kilka rad.
    >
    > Otóż zajmuję się amatorsko i nieoficjalnie doradztwem zawodowym: pomagam
    > ludziom napisać CV i list motywacyjny, przygotowuję ich do rozmów
    > kwalifikacyjnych.

    Jaką masz skuteczność?

    > Jednakże istota mojej pomocy nie polega na jako takim napisaniu CV, ale na
    > kompleksowej pomocy zawodowej dla klienta - czyli najpierw rozmowa o wiedzy
    > i doświadczeniu, a następnie wskazanie klientowi, co należy zmienić (z
    > języka zwyczajnego na bardzo górnolotny, celem pozornego zwiekszenia
    > kwalifikacji kandydata do pracy).

    Standard.

    [ ... ]
    > Zajmuję się tym nieoficjalnie i niekomercyjnie, ale zaczynam myśleć o
    > świadczeniu tego typu usług komercyjnych.

    Nie jesteś pierwszy, to się nazywa agencja rekrutacyjna.

    > Zdaję sobie sprawę, że może być dość trudno, gdyż takie usługi raczej

    Bo rynek jest nasycony ...

    > szkodzą "biznesowi", niż mu pomagają. Jednakże zwracam się do Was z

    ... a jezeli pracodawca zatrudni takiego podkręconego pracownika i okaże
    się, że on był mocno kręcony na rozmowę, to się może rozmyślić.

    > pytaniem, jak taką działalność rozpocząć i prowadzić, biorąc pod uwagę
    > trudności i małe szanse rozwoju (własni pracownicy itd.) ? Chodzi mi o
    > aspekty techniczno-organizacyjne. Czy są rzeczy, akty prawne itp., o których
    > powinienem wiedzieć?

    No jakąś firmę trzebaby zrobić, nie?

    > Druga sprawa, czy byłby ktoś potencjalnie zainteresowany skorzystaniem z
    > takich usług? A jeśli tak, to czego by od nich ze swojej strony oczekiwał i

    No rynek jest nasycony, przynajmnije w IT.

    > co w nich widzi? Oraz ile czasu byłby skłonny poświęcić na przejście takiego
    > kursu i ile za niego zapłacić? Czy byłby skłonny pójść na układ typu procent
    > z dostawanej pensji (jeśli praca zdobyta w konsekwencji kursu) ? Nie pytam

    Jesteś w stanie udowodnić w sądzie, że kandydat został zatrudniony w
    wyniku kursu?
    Patrzysz od tej drugiej strony.
    Agencje outsorcingowe nie biorą kasy od ludzi których sprzedadzą. Nie
    bezpośrednio. Dostają kasę od pracodawcy, za to, że dostarczyli mu
    pracownika którego zaaakceptował, stawki bywają różne.

    > zobowiązująco, bo na razie i tak nie zamierzam ich świadczyć osobom
    > "niezaufanym", ale staram się ustalić potencjalny popyt...

    No to jak ktoś będzie miał do wyboru - pójść do pośrednika, dostać kurs
    za darmo, dokładnie stargetowany na daną firmę, i powiedzmy przez rok
    być pracownikiem wynajętym z niższą pensją niż gdyby był pracownikiem
    wewnętrznym, a pójść do ciebie, płacićza kurs, potem odpalać % z pensji,
    to jak myślisz, do kogo pójdzie?

    Twoja opcja jest w okolicy 'will work for food', ale pomysł nie jest
    nowy - cały czas przytaczany przeze mnie Janusz A Zajdel - Limes Inferior.

    ja czyli jakub
    Revoke.