PracaGrupypl.praca.dyskusjeDo jakiej pracy trzeba być z wykłształcenia informatykiem? › Re: Do jakiej pracy trzebabyć zwykłształcenia informatykiem?
    From: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Do jakiej pracy trzebabyć zwykłształcenia informatykiem?
    Date: Fri, 23 Sep 2005 08:40:36 +0200

    Paweł 'Styx' Chuchmała napisał(a):
    > A to bardzo lubię. Po kiego grzyba programiście równania różniczkowe?
    Bo jest szansa ze programista trafi do firmy tworzacej oprogramoawnie
    wspomagajace prognozowanie kursow walut, wartosc akcji, projektowanie
    budynkow, symulacje fizyczne itp czy chociazby zaawansowany engine do
    gier komputerowych. I wtedy niestety ale wyzsza wiedza z matematyki czy
    fizyki okaze sie przydatna. Poza dobry programista musi myslec
    logicznie, umiec analizowac pewne zdarzenia. A co jak co, ale matematyka
    uczy logicznego myslenia, starannosci i analitycznego podejscia. Ogolnie
    programista powinien miec wiedze nie tylko z zakresu infromatyki, no
    chyab ze ma pewnosc ze przez cala swoja kariere zawodowa bedzie tworzyl
    jedynie narzedzia dla informatykow.
    Owszem - zdarzaja sie geniusze, ktorzy w wieku nastu lat moga byc o
    wiele lepszymi programistami niz przecietny absolwent studiow
    informatycznych. Ale jesliby sie oprzec jedynie na takich programistach,
    to bylby wielki deficyt programistow, gdyz takich geniuszy jest po
    prostu malo. No i niestety jest szansa ze w pewnym momencie takiemu
    geniuszowi tez zabraknie pewniej wiedzy nieinformatycznej.
    I jeszcze jedno - faktem jest ze studia za wiele nie naucza z dziedziny
    informatyki. Ja sam wychodze z zalozenia, ze prowadzacy na uczelni ma mi
    nie przeszkadzac, wiedze jaka posiadam zdobylem sam. Ale studiowanie
    daje... nie potrafie na razie tego zdefiniowac, ale jak cos wymysle to
    napisze;)
    Ostatnie pytanie - czemu wszelkie duze firmy programistyczne pisza w
    swoich wymaganiach "zatrudnimy absolwentow kierunku informatyka" albo
    "zatrudnimy mgr informatyka z doswiadczeniem" - w 99% w ogloszeniu jest
    slowo kluczowe studia, absolwent, magister. Widac z ich doswiadczen,
    takze z innych rynkow pracy, wynika ze jednak czlowiek z wyzszym
    wyksztalceniem jest w wiekszosci lepszym pracownikiem niz czlowiek bez
    wyzszego (no chyab ze przyjmiemy ze doswiadczenia z europy zachodniej
    czy usa sa zle gdyz u nas jest wysyp genialnych informatykow-samoukow)
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl