PracaGrupypl.praca.dyskusjeDlaczego wynagrodzenia sa tajne? › Re: Dlaczego wynagrodzenia sa tajne?
    From: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dlaczego wynagrodzenia sa tajne?
    Date: Sun, 27 Aug 2006 14:24:13 +0000 (UTC)

    Jotte napisał(a):

    > Miejsce pracy JEST towarem.

    Raczej 'praca' jako taka może być rozpatrywana jako towar. Nie miejsce.

    > Na naszym rynku jest to towar w dodatku bardzo deficytowy. Nawet nasze
    > ułomne prawodawstwo różnicuje pojęcie towaru i usługi. Ale nawet
    > przyjmując Twoja interpretację - niczego to nie zmienia. Cenę
    > winien podać ten, kto coś oferuje.

    Każdy coś oferuje. Pracodawca oferuje pieniądze. Ty jako pracownik oferujesz
    swoje umiejętności i czas. Ale ze względu na to że to on Tobie oferuje
    pieniądze, to on jest kupującym, a Ty jesteś sprzedającym.

    [...]

    > Jak zauważyłeś zapewne, w tym i we wcześniejszych wątkach grupowicze podają,
    > że w UK praktyka pracodawców poszukujących pracowników jest inna. To oni tam
    > chyba czytają jakieś inne podręczniki.

    Ale co ma jedno do drugiego? Na aukcjach też się licytujesz na zasadzie kto
    da więcej i ostateczna cena towaru nie jest znana. Są też aukcje, że nie
    widzisz ofert które dają inni i potem wybiera się najlepszą ofertę.

    To wszystko zależy od zwyczajów w danym kraju, siły przebicia, eksluzywności
    tego co się ma do zaoferowania i podobnych czynników a nie od definicji
    określających co jest towarem, a co nie.

    W naszym kraju akurat jest przyjęte, że pracownik się wycenia. Wynika to
    z wielu czynników oczywiście, między innymi dużej konkurencji na rynku.
    W UK może być na odwrót i niczemu to nie przeczy.

    > Ależ skąd, właśnie tak jest, płacimy za to. Dzięki za ten argument, przyda
    > mi się pewnie kiedyś.

    To mówisz że ja płacę mojemu pracodawcy za to że siedzę i klepię
    kod, a nie on im płaci? Ciekawe. To czemu ja dostaję wypłatę na konto?

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl