PracaGrupypl.praca.dyskusjeDlaczego w Polsce nie ma pracy › Re: Dlaczego w Polsce nie ma pracy
    From: "Mariusz \(Maniek\) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dlaczego w Polsce nie ma pracy
    Date: Thu, 31 Jul 2003 16:01:15 +0200

    leszek wrote:
    a Ty chyba jestes z innej bajki ?? Twoje poglady to jakis zwiazkowy chlam :(
    bezrobocie jest oficjalnie tak duze, ale nikt nie pisze/mowi o rozmiarze
    szarej strefy. Mieszkam w miescie 40k mieszkancow z ponad 25% bezrobociem,
    ale tylko nieliczni nie maja dochodow. Wiekszosc albo "robi wlosy"
    (fryzjerka) w domu, "wykonczeniowka" (budowlancy) etc Ludzie kreca
    niesamowita kase i oczywiscie obowiazkowo sa na listach wyplat zasilkow dla
    bezrobotnych. Mielismy juz z zona kilka propozycji fikcyjnego zatrudnienia
    (zus chcial oplacac deliktwent) tylko po to by "nabic" staz i za kilka
    miesiecy znowu dostac "kuronia".

    W naszym (niestety) kraju panuje olbrzymia prywata i nastawienie politykow
    na nabijanie wlasnej kabzy.

    > W rolnictwie nadprodukcja ? A czytasz gazety ? Czytałes, że z powodu
    > suszy będzie za mało zboża i trzeba będzie importować za dwa razy
    > drożej ?
    A moze ktos dobralby sie do dupy pana posla, ktory wyprowadzil kilkanascie
    tysiecy ton zboza ?? Starczyloby pewnie jeszcze na export.

    > Polsce i tak produkcja węgla i zatrudnienie w górnictwie spadło bodaj
    > dwukrotnie w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Przywileje górników -
    > zlituj się, jakie przywileje.
    Takie, ze ja, i wszyscy pracujacy i placacy ZUS splacaja tych nierentownych
    kolesi zrzeszonych w chorych zwiazkach. Prowadzac DG sprobuj nie zaplacic
    ZUSu w terminie (2 dni poslizgu) - otrzymujesz wezwanie, grozbe skierowania
    do prokuratury etc A kopalnia, huta, PKP ??? Przez cale lata nie placili
    skladek i jakis pacan po protestach innych pacanow zrzeszonych w zwiazki
    anuluje dlug takim firmom. A ja pracuje po 12h dziennie zeby zaplacic
    gornikowi/hutmikowi/kolejarzowi emeryture :( To jest chore !!!

    > Emerytury rolnicze - masz na myśli te
    > emerytury po 200 złotych ?
    Jak ktos "odstawial" przez cale zycie kane mleka (10 czy 20litrow) oraz
    sprzedawal 10 jajek tygodniowo to co ile powinien dostac ??? 1000 czy moze
    wiecej ? Taka produkcja to ogrodek przydomowy - rolnik to czlowiek majacy 50
    , 100 ha - tacy maja solidne emerytury.

    Dziwne , odnosze wrazenie, ze twoj post ma takie znamiona :(

    > Człowieku - zlituj się. Rolnictwo nie ma przyszłości - to co będziesz
    > żarł.
    Ja sie odzywiam lub jem nie wiem jak to wyglada u Ciebie ? Pisalem kto to
    jest rolnik - duzo ziemi + zroznicowana produkcja a nie "kartofle",
    "kartofle" i tak w kolko - rolnik tez powinien zastanawiac sie nad tym co
    powinien produkowac a nie to co dobrze mu urosnie

    > Górnictwo nie ma przyszłości - to z czego będzie produkowana
    > energia ? Z wiatraków ? Polska gospodarka jest oparta na węglu i
    > będzie.
    A to dlatego, zeby gornicy nam sie nie zbuntowali. Ropa i gaz sa
    zdecydowanie tansze !

    > Górnicy, rolnicy i hutnicy są winni że w Polsce nie ma
    > autostrad
    Oczywiscie, umarzajac dlugi gornikow, hutnikow, kolejarzy, rolnikow zabiera
    sie od tych ktorych stac na luksus jakim w naszym spoleczenstwie jest
    samochod , bo jak beda chcieli nimi jezdzic - zaplaca jeszcze raz

    masz telewizor ?? to czasem wlacz kiedy "stocznia" ,, "huta", "kopalnia"
    "jedzie na Warszawe"

    A moze to ta Warszawa na innym kontynencie bo w tej w PL czesto cos sie
    dzieje A potem jest malowanie budynkow, wymiana szyb etc - oczywiscie znowu
    na nasz ( w tym moj ;>) koszt

    Halo !!! Podudka!!! Jest tam kto ??? Dwa dni temu chyba we Wrocku, wczoraj
    na Dolnym Slasku nie slyszales ? To przejrzyj prase z ostatniego tygodnia
    znajdziesz cos na 100%

    tych ktorym nie chce sie przyjsc do pracy za 800 brutto w miescie gdzie
    bezrobocie wynosi 25% (pisalem wyzej) to jest ta banda, ktorej nie
    dostrzegasz !!

    nie umieja kombinowac i zalatwiaja renty na prawo i lewo

    > a bezrobotnych zagonić do pracy której
    > nie ma.
    praca jest nie ma chetnych do jej podjecia a jak sie pojawia jakis
    potnecjalny pracownik to po pierwsze najczesciej nie ma pojecia o pracy
    (mimo posiadanych uprawnien) oraz ma abstrakcyjne wymagania finansowe i
    dotyczace warunkow pracy

    Leszek ! Obudz sie chlopie !!! A moze ty jestes Leszek M. ??? I stad Twoje
    poglady i brak kontaktu z rzeczywistoscia ???

    Maniek