PracaGrupypl.praca.dyskusjePortal/Serwis o stawkach › Re: Dlaczego pytanie o wynagrodzenie to bezczelność?
    From: manolo <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dlaczego pytanie o wynagrodzenie to bezczelność?
    Date: Sun, 28 Oct 2007 02:29:41 +0100

    Jagna W. pisze:

    > O właśnie, coś mi się nasunęło. Co o tym sądzicie?
    > Parę miesięcy temu wysyłałam odpowiedzi na ogłoszenia o pracę do różnych
    > ogłoszeniodawców. Ponieważ kompletnie nigdzie nie było podanego
    > wynagrodzenia, a w niektórych przypadkach nawet tego, jaka będzie forma
    > zatrudnienia, to jedno z moich pytań brzmiało właśnie "Jakie
    > wynagrodzenie przewidują Państwo na oferowanym stanowisku i czy jest to
    > umowa o pracę czy na zlecenie". Pytanie stąd, że akutalnie mam pracę i
    > niekoniecznie muszę ją zmieniać, a jeśli już, to na lepszą finansowo.
> [...]

    Ja podczas ostatniego szukania pracy (jakieś 1,5 roku temu),
    zastosowałem Plan B. Jednym z elementów CV były oczekiwane zarobki.
    Przeważyło to, że czułem się dość pewnie na rynku. Pracodawca mógł się
    już na tym etapie zapoznać z moimi kompetencjami (grafika, www, dtp,
    etc.). Doszedłem do wniosku, że jeśli będzie zainteresowany, zrobię
    dobre wrażenie, to przy ewentualnym spotkaniu będzie miał szansę
    zapoznać z moimi walorami (lub ich brakiem :) interpersonalnymi. Jeśli
    nie spodobają mu się moje "wyczyny" to najzwyczajniej zaoszczędzi swój
    czas (mój też). Myślę że podziałało. Otrzymałem 1 (słownie: jeden)
    debilny telefon, w którym to facecik po drugiej stronie słuchawki
    niepewnym głosem zaproponował mi wynagrodzenie w wysokości 30%
    oczekiwanego i mocno zacinając się, usiłował roztoczyć jakieś
    niedookreślone wizje, co to niby wspaniałego wydarzy się, jak już
    zakończymy okres próbny. Jako że w międzyczasie otrzymałem
    satysfakcjonującą propozycję, stawki na rynku były mi znane, a konto nie
    chodziło głodne, potraktowałem tę rozmowę jako dobry dowcip, setnie się
    bawiąc w jej trakcie. Dodam, że nie był to licealista z gatunku - mam
    wypasiony pomysł, niech mi go ktoś zrealizuje, tylko "poważna agencja".
    Ad rem
    Widzę dużą blokadę pracodawców przed podawaniem wysokości zarobków.
    Czasem coś się trafi na grupach, czasem na Onecie, gdzie wprowadzono
    taką opcję w ogłoszeniu. Te na grupach są okraszane w komentarzach przez
    userów "szacunkami", "no wreszcie normalne ogłoszenie". Do normy daleko
    jak do Buenos Aires.
    Może Plan B? Możemy my, pracownicy, zaczniemy tę (r)ewolucję?
    Ku rozwadze.
    pozdrawiam
    manolo