PracaGrupypl.praca.dyskusjeDebilny kraj? Czy moze ja jestem glupia? pyta sie Monika › Re: Debilny kraj? Czy moze ja jestem glupia? pyta sie Monika
    From: <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Debilny kraj? Czy moze ja jestem glupia? pyta sie Monika
    Date: Sun, 17 Aug 2003 19:56:36 +0200

    Użytkownik "Dieter" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bhndbf$lgo$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Problem w tym kolego, ze wplacasz do tego wora, a on jest dziurawy i gowno
    > pozniej z niego dostajesz.
    >
    > Pojecia nie masz obronco Leszka

    Kto nie ma to sie przekonajmy, podobnie sie odniosl Robert co do roli
    panstwa
    na pl.biznes
    O tym ponizej
    ----------------
    Użytkownik "Robert Górski" <r...@a...net> napisał w wiadomości

    > Do "wora" wpadają jeszcze inwestycje zagraniczne, wpływy z eksportu,
    > może będzie dofinansowanie z Unii... Tego sami nie wkładamy, prawda?

    Robercie czy chcesz powiedziec, ze do Polski przybywa wiecej
    dewiz niz wyplywa?

    Ale nie o tym pisalem.
    Robercie! rownania dotycza calosci gospodarki, jaka jest swiatowa
    gospodarka, ale rowniez mozna rownanie podzielic na tyle czesci ile
    jest panstw i wowczas to co wpadnie do Polski to wypadnie z
    innego wora z innego kraju.

    (k+m)*qs=k*q
    qs=(k*q)/(k+m)=[k/)k+m)]*q

    > W Polsce może być lepiej jak gospodarka ruszy. Gospodarka ruszy
    > jak nie będzie się ludziom przeszkadzało działać, czyli
    > przeprowadzi reformę finansów, zredukuje do niezbędnego
    > minimum redystrybucję pieniędzy przez Państwo (ograniczy budżetówkę),
    > zlikwiduje głupoty typu koncesje, zezwolenia, ograniczy biurokrację
    > i zmniejszy podatki, poprawi działanie sądownictwa, itd, każdy wie.

    (k+m)*qs=k*q
    qs=(k*q)/(k+m)=[k/(k+m)]*q

    Robercie nie zauwazyles, ze w tych ronaniach nie ma podatkow,
    one dotycza czystego rynku, bez jakiejkolwiek interwencji panstwa,
    tym rownaniom nikt nie przeszkadza, panstwo nie ingeruje.
    A mimo to i tak gospodarka sprzedaje mniej niz produkuje,
    firmy globalnie nadal nie osiagaja pienieznego zysku.
    I to mimo zupelnei czystego rynku, nie ma biurokracji,
    zezwolen, brak budzetowki.
    Problem gospodarki lezy w niej samej, w jej mechanizmie
    wolnego rynku (konkurencji), ktory w walce konkurencyjnej
    zmniejszyl zyski do zera.

    Robercie przedstawiam rownania z ingerencja panstwa w gospodarke.
    t - wplywy instytucji publicznych z roznych form podatkow i oplat.
    t - ta sama wartos wplywow jest rowniez wydawana
    m - to marza nakladana przez przedsiebiorstwa na wyprodukowane
    towary

    Mamy teraz rownania dotyczace calej gospodarki (pomine kwestie
    zaciagania dlugow przez sfere publiczna, bo przeciez tego chyba chca
    firmy, aby nie wystapil krach finansow publicznych)

    Wplywy =(k+m+t)*qs
    Wydatki = (k+t)*q
    Przyrownuje stronami
    (k+m+t)*qs= (k+t)*q
    qs= (k+t)*q/(k+m+t)

    qs=[(k+t)/(k+m+t)]*q

    Znowu widac, ze czesc produkcji nie zostala sprzedana.
    Nadal tez nie ma zyskow, czyli wyjmowania wiecej niz
    sie wlozylo do wora.
    Globalne wplywy=globalnym wydatkom
    (k+m+t)*qs= (k+t)*q

    Sytuacja sie pogorszyla, gdyz poprzednim razem,
    wszystkie firmy zsumowane razem nie osiagaly pieneiznych zyskow,
    konsumowali pracownicy i te firmy, ktore osiagnely pieniezny zysk kosztem
    firm, ktore osiagnely pieniezna strate.
    Gdy dochodzi sektor publiczny, dochodzi kolejny element, ktory konsumuje.

    Teraz konsumuja:
    - pracownicy firm,
    - sektor publiczny,
    - firmy ktore osiagnely pieniezny zysk kosztem firm majacych pieneizna
    strate.

    Jak widac, istnienie sektora publicznego zmniejsza konsumpcje pracownikow
    firm i rentownych firm, ale nawet zlikwidowanie sektora publicznego nie
    poprawi sytuacji ekonomicznej firm.
    Nadal ich wplywy beda rowne ich wydatkom.
    A ilosc sprzedana bedzie rowna
    qs=[k/(k+m)]*q

    Nie ludzmy sie, ze ograniczanie wplywu sfery panstwa cos da dla gospodarki.
    To nic nie da.

    > Nie doczekamy się tego, dopóki nie będzie jednomandatowych
    > okręgów wyborczych, który to system skończy z republiką kolesiów.

    Wprowadzenie jednomandatowych okregow wyborczych, choc
    sluszna idea, nic nie zmieni, nadal gospodarka nie da zarobic firmom,
    nadal tyle mozna wyjac z wora gospodarki ile do niego wloza firmy.

    Problemem tego, ze nie macie (firmy, DG) odpowiedniej rentownosci jest to,
    ze taki jest wolny konkurencyjny rynek, rynek z wielotransakcyjnym
    pieniadzem.

    Poznajcie to co wam sie tak bardzo nie podoba, a walczycie nie z tym
    co tak naprawde odpowiada za brak rentownosci.

    Brak podatkow i tak nie poprawi rentownosci.
    Taka jest rzeczywistosc drogi Robercie i Dieter

    pozdr,
    Klus