PracaGrupypl.praca.dyskusjeDELL - bedzie kupa jak z LG? › Re: DELL - bedzie kupa jak z LG?
    From: Immona <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: DELL - bedzie kupa jak z LG?
    Date: Wed, 29 Nov 2006 19:32:53 +1300

    the_foe wrote:

    > Patrzac na rankingi to chyba maja lepsze od naszych, bo najwyzej nowtowany
    > UJ lub UW jest trzysta-ktorys tam, a w pierwszej 500 sa tylko 3 polskie
    > uczelnie.

    Hinduskie sa w pierwszej 500 tez dwie czy trzy i w tych samych okolicach
    co polskie, czyli poza pierwsza setka. A teraz zauwaz liczbe ludnosci w
    PL i tam. Ale nie chodzi o to. Jest mnostwo Hindusow swietnych w IT,
    tylko ze o ile w Polsce majac dobre zarobki mozna w miare przyjemnie
    zyc, w Indiach dosc trudno uciec przed widokami syfu i nedzy, a
    przecietne spoleczenstwo jest tak konserwatywne, ze przyslowiowa "babcia
    radiomaryjna" jest przy nich liberalna. Dlatego u inteligentnych i
    wyksztalconych motywacja do wyjazdu do "lepszego" kraju jest wieksza niz
    w przypadku Polakow, angielski znaja swietnie, bo to jezyk urzedowy,
    wiec wyjezdzaja i dlatego obecnie w Indiach trudno znalezc ludzi, ktorzy
    by mogli pelnic role PM czy chocby starszego developera, bo ci ludzie
    siedza juz w USA czy innym fajnym kraju i niezbyt chca wracac. Tak mi to
    wyjasnil jeden Hindus, a dla inwestorow liczacych na nieskonczony doplyw
    taniej i wysoko wykwalifikowanej sily roboczej jest to oczywiscie bol.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)