PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy warto mowic ?

  • 1. Data: 2006-04-19 14:59:53
    Temat: Czy warto mowic ?
    Od: "MiJa" <s...@w...pl>

    Witajcie
    Mam maly problem poniewaz jestem zatrudniona na umowe o dzielo ponad 2 lata
    i chcialabym podjac stala prace przy czym nie rezygnowac z tej o dzielo bo
    w zyciu roznie bywa. Jak sadzicie czy na rozmowie kfalifikacyjnej powinnam
    sie przyznac, ze dodatkowo pracuje?
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-04-19 15:52:12
    Temat: Re: Czy warto mowic ?
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    MiJa napisał(a):
> [...]
    > w zyciu roznie bywa. Jak sadzicie czy na rozmowie kfalifikacyjnej powinnam

    Ja się nigdy nie przyznaję, bo to co robię po pracy za ile i jak
    legalnie jest moją prywatną sprawą. Chyba, że podpada to o działalność
    konkurencyjną - wówczas przychodzę i informuję.

    Na rozmowie nie pytany sam bym się nie wyrywał z informacją, że mam tam
    jakieś dzieła.

    Nie mów.

    pozdr.
    m.

  • 3. Data: 2006-04-19 17:24:11
    Od: studentos <s...@T...pl>

    19-04-2006, na pl.praca.dyskusje, MiJa napisał(a):

    > Jak sadzicie czy na rozmowie kfalifikacyjnej powinnam
    > sie przyznac, ze dodatkowo pracuje?

    Jeśli to nie będzie kolidowało z pracą o którą się starasz, to nie pytany
    bym się nie wyrywał...
    studentos

  • 4. Data: 2006-04-19 18:26:23
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:d0c4d$44464ff7$540ab556$12215@news.chello.pl MiJa
    <s...@w...pl> pisze:

> [...]
    > dzielo bo w zyciu roznie bywa. Jak sadzicie czy na rozmowie
    > kfalifikacyjnej powinnam sie przyznac, ze dodatkowo pracuje?
    Takie myślenie, jak i ortografia (kWalifikacyjnej).
    Na umowie o dzieło nie jesteś zatrudniona, lecz realizujesz zamówione i
    określone w umowie "dzieło". Jest to umowa cywilno-prawna, całkowicie nie
    związana z pojęciem istnienia stosunku pracy (wyjąwszy sytuacje określone w
    KP i łamiące jego postanowienia). Nie jesteś pracownikiem, jesteś
    zleceniobiorcą.
    Tyle razy było o tym, kiedy wreszcie niedouki zrozumieją różnicę i nie
    trzeba będzie tego wciąż powtarzać?
    Jeśli ta umowa o dzieło to jest praca dodatkowa - a tak piszesz - to
    dodatkowa DO CZEGO? Przecież nie do tej pracy, którą zamierzasz podjąć, bo
    ją właśnie dopiero podjąć _zamierzasz_.
    Nic przyszłemu (byc może) pracodawcy to tego co robisz po godzinach.
    Tzw. zakaz konkurencji dotyczy pracownika (a nie kandydata) i ustanawiany
    jest odrębną umową. Na warunki zawarte w takiej umowie nie musisz się
    zgodzić, nie wydaje mi się także aby umowa taka obowiązywała wstecz (czyli
    wymagała zerwania wcześniej podjętych zobowiązań).

    Jotte

  • 5. Data: 2006-04-20 06:11:07
    Od: "MiJa" <s...@w...pl>

    Dzieki za odpowiedz!
    Jotte!
    Wiem, ze przez "W" ale "D" robi swoje natomiast jestem pierwszy raz na tej
    grupie i z tego co zauwazylam to nie bylo takiego tematu poruszanego. Chce
    byc uczciwa wobec byc moze nowego pracodawcy. Jezeli takie pytania Ciebie
    irytuja to jest prosta rada- nie odpowiadaj, chociaz bardzo ladnie mi
    rozjasniles wszystko za co dziekuje.
    Pozdrawiam MiJa.

  • 6. Data: 2006-04-20 08:40:19
    Od: Robert Jaskula <_rathi_@_wp_._pl_>

    MiJa wrote:
    > jestem pierwszy raz na tej grupie

    To widac. Odpowiada sie POD cytatem.
    --
    Robert Jaskula

  • 7. Data: 2006-04-20 08:52:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:8704f$44472597$540ab556$20362@news.chello.pl MiJa
    <s...@w...pl> pisze:

    > jestem pierwszy raz na
    > tej grupie i z tego co zauwazylam to nie bylo takiego tematu
    > poruszanego.
    Nie zliczę ile razy osoby piszące, że są "zatrudnione" na umowę-zlecenie czy
    umowę o dzieło były tu poprawiane i ile razy zagadnienie umowa
    cywilno-prawna vs. umowa o pracę było wyjaśniane.

    > Chce byc uczciwa wobec byc moze nowego pracodawcy.
    To się chwali. ;)

    > Jezeli
    > takie pytania Ciebie irytuja to jest prosta rada- nie odpowiadaj,
    Nie rozumiesz. Sporo ludzi czerpie z tej grupy informacje nt. różnych spraw
    związanych z pracą. Ogólny stan wiedzy w tym zakresie, jaki reprezentują
    pracownicy jest niski - wierz mi - wiele pytań dowodzi, że delikwent nawet
    pobieżnie nie przejrzał kodeksu pracy. Padały nawet pytania typu "jestem
    _zatrudniony_ na umowę-zlecenie od 1,5 roku, ile urlopu mi przysługuje?".
    Poczytaj archiwum, to się przekonasz. Ileż razy można to samo? Potem ktoś
    zielony to przeczyta i jeszcze uwierzy.

    Jotte

  • 8. Data: 2006-04-20 14:43:06
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Jotte w news:e27i6m$ouf$1@news.dialog.net.pl napisał(a):

    > Poczytaj archiwum, to się przekonasz. Ileż razy można to samo?

    Najgorsze w tym wszystkim jest to o czym to powtarzanie świadczy - ludzie
    nie dbają o własne interesy. Dla własnego bezpieczeństwa nim się coś
    podpisze warto się dowiedzieć co właściwie się podpisuje.
    Nie przepadam za prawem, ale KP i KC całkiem przyjemnie się czyta :-)

    pozdrawiam
    Greg

  • 9. Data: 2006-04-20 18:25:14
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e27hdk$scl$1@news.onet.pl Robert Jaskula
    <_rathi_@_wp_._pl_> pisze:

    > To widac. Odpowiada sie POD cytatem.
    A jeszcze czytnik ma nie ustawiony, delimiter do bani...
    Zgroza! ;)))

    Jotte

  • 10. Data: 2006-04-20 18:28:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e286p4$et8$1@news.onet.pl Greg <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>
    pisze:

    > Najgorsze w tym wszystkim jest to o czym to powtarzanie świadczy - ludzie
    > nie dbają o własne interesy. Dla własnego bezpieczeństwa nim się coś
    > podpisze warto się dowiedzieć co właściwie się podpisuje.
    Ano.

    > Nie przepadam za prawem, ale KP i KC całkiem przyjemnie się czyta :-)
    Pamiętam swoje początki, kiedy nic w tej materii nie wiedziałem, ale
    wiedziałem że powinienem wiedzieć, więc zaczynałem usiłować czytać. Nie
    wspominam tego zbyt miło... ;))

    Jotte