PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy są jeszcze jacyś normalni ?? › Re: Czy są jeszcze jacyś normalni ??
    From: "Marek" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy są jeszcze jacyś normalni ??
    Date: Wed, 1 Nov 2006 14:26:33 +0100

    Doskonale Cie rozumiem. Sam robie projekty na zlecenie i dostrzegam ze
    niektorzy ludzie sa po prostu strasznie bezczelni. Zrozumialbym jeszcze
    gdybym z ludzi zdzieral kase, ale jestem studentem i robie po bardzo
    konkurencyjnych cenach.

    Przyklad 1.
    Mala firma, ktorej co jakis czas robie strony internetowe dla jej klientow.
    Po dlugiej przerwie od wspolpracy dostaje maila zeby strzelic mala stronke,
    na bazie tego co juz jest. Poniewaz to w sumie zajmuje 2-3h o zadnej kasie
    nie ma mowy. Robie wiec stronke po starej znajomosci, za friko. Po pewnym
    czasie dostaje kolejnego maila z "małą robótką". Kiedy delikatnie zaznaczam
    ze to bedzie kosztowalo tyle i tyle - zero odzewu. Za darmo -tak, za
    wynagrodzeniem - juz nie.

    Przyklad 2.
    Inna "zaufana" firma, ktorej tez robie strone dla jej klienta. Strona
    zrobiona, na przelew czekam 3 miesiace, bo rzekomo klient jeszcze im nie
    zaplacil. Jakims trafem dowiaduje sie ze jednak klient im zaplacil, tylko
    oni wymiguja sie zeby mi przelac kase. Oczywiscie odrazu deklaracja ze na
    dniach zrobia przelew. I kolejne proby zwodzenia, ze za tydzien, potem za
    dwa, trzy. Mija miesiac i znowu nic. Pomogla dopiero grozba - jesli do tego
    i tego dnia nie bedzie kasy strona przestaje dzialac.

    Moje wskazowki: podpisywac szczegolowe umowy przed wykonaniem zadania, brac
    zaliczki, tepic w zarodku wszelkie formy cwaniactwa.