PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy pracodawca może zmusić mnie do podpisania odpowiedzialności ? › Re: Czy pracodawca może zmusić mnie do podpisania odpowiedzialności ?
  • Data: 2008-09-22 16:58:38
    Temat: Re: Czy pracodawca może zmusić mnie do podpisania odpowiedzialności ?
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "qnick" <q...@w...op.pl> napisał w wiadomości
    news:gb8fdp$ghk$1@news.onet.pl...

    > Pracodawca chce mnie zmusić abym podpisał odpowiedzialność materialną
    > na wyposażenie serwisu (narzędzia specjalne i inne rzeczy). Wyposażenie
    > to wisi sobie na ścianach lub spoczywa na regałach i nie jest w żaden
    > sposób zabezpieczone przed kradzieżą. Pomieszczenie w którym to się
    > znajduje nie jest zamykane po moim wyjściu i mają do niego dostęp inne
    > osoby (sprzątaczki, pracodawca i inne "postronne"). Odbyłem już rozmowę
    > z pracodawcą na której poinformowałem go, że odpowiedzialności nie
    > podpisze, a on mi powiedział, że daje sprawę do radcy prawnego i
> [...]

    Nie tylko nie podpisuj "odpowiedzialności" ale również jakiegokolwiek
    protokołu przekazania, powierzenia czy jak by się to tam nie nazywało. Nawet
    zamknięcie pomieszczenia nie załatwia sprawy. Odpowiedzialność to sobie
    można przejmować tylko wtedy, gdy dostęp do sprzętu i całego pomieszczenia
    jest ściśle limitowany i sformalizowany (kraty, plombowanie itp sprawy -
    myślę, że doświadczeni magazynierzy podpowiedzą, co jest wymagane). To nie
    są przelewki - cwaniaczek będzie miał klucze, rozbroi alarm, wyniesie Ci coś
    w nocy i jesteś up... o ile gdziekolwiek na papierze będzie ślad, że o takie
    i takie mienie miałeś dbać.
    Oczywiście nie ma takiej możliwości, żeby Cię zmusić do podpisania jakiegoś
    papieru, niezależnie od tego ilu radców prawnych będzie Cię straszyć tym czy
    tamtym. Na ew. pismo w tej sprawie możesz grzecznie odpowiedzieć, dbając o
    zarejestrowanie Twojej, odmownej oczywiście, odpowiedzi. Może przydać się w
    Sądzie Pracy, którym się to wszystko może skończyć, gdy pracodawca w rewanżu
    będzie próbował wręczyć Ci dyscyplinarkę i w którym oczywiście przegra,
    skoro jesteś na wypowiedzeniu.

    e.