PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy polskie uczelnie są oderwane od rzeczywistości? › Re: Czy polskie uczelnie są oderwane od rzeczywistości?
    From: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy polskie uczelnie są oderwane od rzeczywistości?
    Date: Sun, 17 Apr 2005 20:57:06 +0200

    Użytkownik "bca" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:14fe.0000065e.4262ade4@newsgate.onet.pl...
    > Nic na temat relacji 'bezrobocie <-> kwalifikacje'. Czy rozumiesz
    > zdanie 'jeżeli -> to' ?

    Napisalas, ze bezrobocie jest tak duze, ze kwalifikacje traca na znaczeniu
    (domyslnie: przy szukaniu pracy). Co zle zrozumialam? Bo wlasnie z tym sie
    nie zgadzam - kwalifikacje na znaczeniu zyskuja dzieki rozwojowi coraz
    bardziej zaawansowanych technologii.

    > Ilu ich jest?

    Sam przemysl motoryzacyjny, AGD, telefonii i maszyn
    przemyslowych/farmaceutycznych wchlania w UE wielka ilosc informatykow. Bo
    to jest duzy przemysl. Programowanie mikroprocesorow to powazna dzialka w
    tej branzy.

    > To może jednak te projekty były źle zaprojektowane i kierowane? :)

    Nie sadze. To po prostu projekty dla calych wielkich przemyslow takich jak
    np. energetyczny, lotniczy czy farmaceutyczny, ktore sa takiej wielkosci ze
    wzgledu na duza ilosc funkcji, szczegolow i koniecznosc calkowitej
    bezblednosci w dzialaniu i nie da sie tego przeskoczyc. Prywatne firmy na
    prywatne zamowienia musza robic efektywnie, bo inaczej by wypadly z rynku.

    > Brak ci pojęcia o pracy dobrego informatyka &#8211; administratora np. w
    > dużej firmie
    > produkcyjnej.

    Duza firma produkcyjna to cos innego niz siec osiedlowa. Admin bankowy czy
    duzej firmy hostingowej to jest ta dzialka "wyzszej polki" dla adminow.

    > A że wykonują ją często partacze, którzy jak coś padnie mówią: Microsoft
    > winien &#8211; to już wina pracodawców, którzy wybierają ludzi bez
    > kwalifikacji, bo
    > są tańsi, lub poleceni przez zwierzchników.

    Najlepsze firmy wybieraja najlepszych, bo wiedza, ze im sie to oplaca -
    zwlaszcza w takiej branzy, w ktorej wiele projektow sie nie udaje lub w
    ktorej skutki zlego adminowania/zaprogramowania moga byc grozne dla zycia
    ludzkiego lub istnienia calej firmy z korzystajacej.

    I.