PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy nadchodzi następny obwał rynku pracy? › Re: Czy nadchodzi następny obwał rynku pracy?
    From: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy nadchodzi następny obwał rynku pracy?
    Date: Mon, 1 Mar 2004 15:35:22 +0000 (UTC)

    krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> napisał(a):

    > Nasze prawo pracy skupia sie na budowaniu okopow w ktorych chowaja sie
    > pracownicy zagrozeni zwolnieniami,
    Nie bardzo wierzę, żeby ktoś zdecydował się na radykalne rozwiązania.
    Przecież to byłoby samobójstwo. W firmach, które powstały przed 1989-tym,
    od 1/4 do w porywach 7/8 kadry, którą teraz chroni umowa na czas
    nieokreślony, poleciałaby od razu na bruk z powodu analfabetyzmu
    informatycznego i z innych powodów. Przecież w takich firmach jak ZUS, PKP i
    podobne, umowę o pracę mają ludzie, którzy są cali nerwowi jak się im wstawi
    na biurko komputer, lub tacy, którzy jak już go włączą to klikają często
    bezmyślnie po ekranie i są zdziwieni lub przerażeni rezultatami swojej
    działalności, a są przy tym tak odporni na wiedzę, że trzeba prawie
    codziennie tłumaczyć to samo. Po upadku PRL-u do wielu firm PC-towa rewolucja
    przyszła tak szybko, że ludzie się nie zdązyli przestawić.
    Po zniesieniu umowy na czas nieokreślony, posypałaby się lawina. Nowi
    dyrektorzy zwolniliby kierowników, a nowi kierownicy pracowników.
    Teoretycznie O.K. bo na każdym stanowisku mogłaby się pojawić kompetentna
    osoba, ale czy taki chaos nie doprowadziłby do krwawej rewolty.

    > jednoczesnie dyskryminujac tych, ktorzy
    > nie sa juz pracownikami i uniemozliwiajac im powrot do pracy.

    Po zniesieniu tej dyskryminacji wróciłbyć zaraz do pracy, ja prawdopodobnie
    też, ale jednocześnie trzeba pamiętać, że pracę straciłoby najmniej dwa
    razy tyle ile do tej pory. Chronieni byliby tylko na dwa lata przed emeryturą,
    ale często nawet trochę młodszego nie nauczysz nowych sztuczek, jeżeli do tej
    pory nie był zmuszony do nauki.

    Marek