PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy jest jakaś rozsądna alternatywa? › Re: Czy jest jakaś rozsądna alternatywa?
    From: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy jest jakaś rozsądna alternatywa?
    Date: Mon, 14 Apr 2003 15:27:59 +0000 (UTC)

    m...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > wykształcenie, ale pracowałem w dużych firmach, które nie tylko dużo
    wymagały,
    > ale również wysyłały na kursy specjalistyczne. Pracowałem jako serwisant,
    > operator mainframe, operator systemów informatycznych, programista,
    pracownik
    > helpdesku i administrator sieci komputerowej. Oprócz umiejętności
    standardowych

    > (systemy operacyjne i office), mam sporą wiedzę z zakresu rozliczeń
    księgowych,

    > programów graficznych, DTP, OCR i eksploatacji aplikacji bazodanowych.
    Jeszcze
> [...]
    >
    > w pracy - aktualnie już 9-ty miesiąc.
    > Próbuję podnieść kwalifikacje w zakresie technik internetowych i
    programowania
    > aplikacji bazodanowych, ale zastanawiam się czy to ma sens, bo zdobycie
    dużej
    > wiedzy, wymaga dużo pieniędzy na literaturę i dużo czasu, a ja jako
    bezrobotny
    > nie dysponuję dużą gotówką, a czas wolny ogranicza mi zajmowanie się
    > 19-miesięcznym dzieckiem. Dodatkowe kursy nie wchodzą w grę, bo podstawy
    już
    > mam, a poważne kursy kosztują poważne pieniądze.

    Jeśli chcesz znaleźć pracę, to musisz tej pracy szukać. Z twojego postu nie
    wynika, żebyś tej pracy szukał. Czytaj gazety, przeglądaj wszystkie serwisy
    internetowe z pracą i gdzie się tylko da, to uderzaj. To jest podstawowa
    metoda szukania pracy - praca sama do siebie nie przyjdzie.

    Kwalifikacje zawsze warto podnosić, ale musisz pracy szukać cały czas. Poza
    tym, na jakiej podstawie zakładasz, że nabycie kwalifikacji w zakresie WWW i
    baz danych zwiększy twoje szanse ? Pogramistów internetowych jest na pęczki -
    masa ludzi wykształciła się w tym kierunku w czasie bańki z internetem kilka
    lat temu. Ta bańka pękła, ale ludzie zostali.

    Poza tym, z twoim doświadczeniem bym szukał pracy na stanowisku menedżerskim,
    a nie na stanowisku programisty czy serwisanta. W takim wyścigu nie wygrasz z
    młodszymi i tańszymi.

    Może po prostu sam nie wiesz, jakiej pracy szukać. Może spróbuj się
    skontaktować z jakimś specjalistą od HR - taki człowiek ci podpowie, jaki się
    twoje atuty i jak stosownego zajęcia szukać. Z twojego postu wynika, że
    podejmiesz jakąkolwiek pracę w zakresie IT - a moze jest to błąd.