PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzas pracy w supermarkecie › Re: Czas pracy w supermarkecie-odpowiedzi
  • Data: 2005-04-05 21:28:47
    Temat: Re: Czas pracy w supermarkecie-odpowiedzi
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    mborow; <d2s5c8$q3k$1@nemesis.news.tpi.pl> :

    > Witam,
    > W odpowiedzi na pytania.
    > Nie hipermarket, wyjatkowo, prawda?

    Dla mnie to to samo - może i być supermarket - zresztą chyba Biedronka
    też jest mylnie nazywana hipermarketem, więc ta sama klasa wielkości.

    > Nie wiem w jakich krajach zyjecie ale w Polsce zdarza sie ze ktos pracuje w
    > niedziele lub nawet 7 dni w tygodniu za 650 zl.

    Zdarzają się również gwałty, morderstwa i kradzieże. ;) Na całe
    szczęście i do siedmiodniowego tygodnia pracy [patrz --> następstwa
    pracoholizmu, braku odpoczynku i życia prywatnego] i do 650 zł brutto
    [patrz minimum socjalne] można się odnieść obiektywnie. Co do 650 zł
    brutto zbytnio nie oponuję, bo jest to prosta konsekwencja tzw. płacy
    minimalnej, ale fakt że ktoś pracuje za takie pieniądze nie świadczy o
    jego ukochaniu pracodawcy ale o determinacji.

    > Jak chcesz z tym dyskutowac
    > to wez sie postaw w sytuacji bezrobotnego bez prawa do zasilku. Zobaczymy
    > czy bedziesz taki przemadrzaly.

    To chyba o mnie? :)))) No więc na całe moje szczęście [???] dostaję
    [wałem] prawie zerowy odzew na swoje oferty [pracodawcy nawet nie
    chcieli mnie widzieć na oczy] - dopiero pod koniec zeszłego roku
    załapałem się do hipermarketu na krótki okres [ale tak miało być], a w
    lutym/marcu tego roku dostałem zaproszenia na rozmowę z:
    - zeszłorocznego hipermarketu;
    - Lider'a [po trzeciej ofercie];
    - Tesco [j.w.];
    - Alberta;

    Na całe szczęście mam chwilowo inne zajęcie, ale już z pobieżnego oglądu
    mojego poprzedniego miejsca pracy [czas pracy ciągły trzyzmianowy,
    wynagrodzenie bez dodania premii przeciętnie 1000 zł/brutto, bony,
    premie, socjal, dodatki za pranie, ekstra płacone nadgodziny, choć
    ewidencjonowane "trochę" inaczej, przestrzeganie większości norm KP,
    zdarzało się, że pracownicy pracowali 8-9 dni ciągiem, a później
    dostawali np. 4 dni wolnego], wnoszę że przy takim hardcorowym grafiku
    pracownicy będą dawali nogę po miesiącu i mieli głęboko w poważaniu
    swojego dobroczyńcę. ;)

    A żeby uzupełnić Twoją wiedzę nt. bezrobotnych, to dziś usłyszałem tekst
    nt. pracodawcy oferującego ciężką [no może ciężkawą] pracę fizyczną na
    umowę zlecenie za ponad 1000 brutto - "niech się w dupę jebie". ;)

    > Za przeproszeniem nic nie rozumiesz. Ta gowniana polityke prowadza
    > wlasciciele sklepow, a ja jako pracownik musze postarac sie tak to ulozyc
    > aby ludzie jednak mogli jakos normalnie *wypoczac*

    Faktycznie - przez te dwie godziny dziennie rzeczywiście sobie bardziej
    wypoczną, zwłaszcza ich kręgosłupy i stawy. ;) Może już nie mieszaj
    dobrych intencji z próbą pogodzenia interesów właścicieli i swojego
    własnego [bo to Ty będziesz odpowiadał za łamanie KP] - czyli
    częściowego zadośćuczynienia wymogom KP.

    >, aby jakos ponaginac
    > przepisy. Powiem ci madralo ze jezeli mi sie nie uda pogodzic interesow
    > pracownikow
    > i wlasiccieli to nastepny kierownik ustawi 8*7 i bedzie zadowolony bo
    > wlasciiel bedzie szczesliwy.

    Ja poważnie - zapodaj nazwę tego przybytku rozkoszy cielesnych i
    umysłowych, może jakiś kontroler z PIP czyta grupę i zmniejszy poziom
    zadowolenia właścicieli. ;)

    > Na zakonczenie dziekuje za slownie 2 rzeczowe odpwoedzi. jezeli ktos wysli
    > sie i odpisze 2 zdania i dopiero potem odesle do przepisow to jak to
    > przyjmuje,
    > jezeli ktos natomias siedzi i gledzi o Prawach Pracownika .

    Nie mogłeś dostać odpowiedzi, bo wyszedłeś od nieprawidłowych
    przesłanek. Jedyną prawidłową odpowiedzią, której nie możesz [nie
    chcesz] zaakceptować jest - "nie ma takiej możliwości".

    Flyer