PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czas pracy w delegacjach służbowych???

  • 1. Data: 2005-02-01 03:02:20
    Temat: Czas pracy w delegacjach służbowych???
    Od: "lukamura" <l...@p...onet.pl>

    Witam!

    Zwracam się z prośbą o wyjaśnienie paru aspektów prawnych.

    Jestem zatrudniony w firmie na czas nieokreślony, na cały etat.

    Charakter mojej pracy często wymaga ode mnie wyjazdów służbowych.

    Często się zdarza że dojazd w określone miejsce trwa ponad 8 godzin.

    Po przybyciu na miejsce wykonuję określoną pracę przez np. 12 godzin i
    wracam do miejsca zamieszkania 8 godzin (ewentualnie nocuje i jadę nazajutrz
    w inne miejsce).

    Wiem, że za delegacje przysługuje mi ryczałt (ewentualnie zwrot kosztów
    podróży, noclegu, wyżywienia) - z tym nie mam problemu.

    Interesuje mnie natomiast sposób wynagradzania za czas pracy.

    Jest to dla mnie istotne, gdyż czesto mam po 4 wyjazdy tygodniowo i
    praktycznie w każdym tygodniu przekraczam "ustawowy czas pracy".

    Jak tego typu sytuację określa Kodeks Pracy?

    Czy do czasu pracy liczy się moment wyjazdu?

    Czy ewentualnie przysługują mi dni wolne?

    Ewentualnie jak wyegzekwować zapłatę za nadgodziny?

    z góry dziekuję z pomoc

    i pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-02-01 09:48:44
    Temat: Re: Czas pracy w delegacjach służbowych???
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 1 Feb 2005 04:02:20 +0100, "lukamura"
    <l...@p...onet.pl> zakodował:

    >Interesuje mnie natomiast sposób wynagradzania za czas pracy.

    Jeżeli podróżujesz w trakcie normalnych swoich godzin pracy - liczy Ci
    się do czasu pracy.
    Jeżeli podróżujesz poza normalnymi godzinami pracy - nie liczy Ci się
    do czasu pracy (jedziesz jedynie za dietę).

    Chyba, że jedziesz jako kierowca - wtedy pracujesz.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2005-02-01 19:43:19
    Temat: Odp: Czas pracy w delegacjach służbowych???
    Od: "konto" <k...@o...pl>

> [...]
    > do czasu pracy (jedziesz jedynie za dietę).
    >
    > Chyba, że jedziesz jako kierowca - wtedy pracujesz.

    A co gdy , wstaje o 4 rano jade samochdoem sluzbowym do godz 12 , nastepnie
    pracuje u klietna do 18 i wracam na 24 ?
    (umowa o prace ,caly etat)

    pozdrawiam
    rafal

  • 4. Data: 2005-02-01 20:16:04
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia konto <k...@o...pl>
    wystukał[a]:
    > A co gdy , wstaje o 4 rano jade samochdoem sluzbowym do godz 12 ,
    > nastepnie pracuje u klietna do 18 i wracam na 24 ?
    > (umowa o prace ,caly etat)

    imo to chyba bez różnicy - należy się tylko dieta. Jedynie jeżeli masz
    mniej niż 8 h licząc od powrotu do rozpoczęcia pracy - wtedy należy ci
    się dzień wolny.
    Najprościej - spróbuj porozmawiać o tym z pracodawcą. Niech albo da ci
    podwyżkę, albo powiedz, że będziesz wyjeżdzał o 7 a wracał do domu o 19
    ( u klienta będąc 5 min ;).

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --