PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to jest sektor B2B ???? › Re: Co to jest sektor B2B ????
    From: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co to jest sektor B2B ????
    Date: Mon, 13 Dec 2004 00:42:29 +0100

    Dzisiaj "ciezar" przesunal
    > sie w strone uslug.
    Ple, ple ple.
    OK! Tylko na jak dlugo?
    Wszystkie moce produkcyjnie kieruje sie na daleki wschod bo tam jest taniej.
    Za nimi ida zwiazane inwestycje: ksztalcenie kadry produkcyjnej (od parteru
    po gore), ksztalcenie kadry zarzadzajacej i inwestycje badawczo rozowjowe
    wraz ze stopniowym przesuwaniem know-now (blizej = taniej).Ogromne srodki
    inwestowane sa w sama produkcje.
    W Europie zostaja uslugi oderwane od produkcji. Z kilkanascie- klikadziesiat
    lat w Azji i Afryce bedzie skupiony caly potencjal produkcyjny wraz z wiedza
    i ogromnym, wyksztalconym potecjalem ludzkim.
    W Europie zostanie zostana zbaraniale, zdebilowaciale konsumpcyjne
    spoleczenstwa karmione marketingowa papka.
    Kim bedziemy jezeli Azja zamknie kurek na skutek zmian politycznych lub
    innych ktorych w tej chwili nie przeidujemy? Jakie bedziemy mieli
    doswiadczenia? Jaka kadre? Bedziemy uzaleznieni na wlasne zyczenie. Moze nie
    my, moze nasze dzieci.

    Masz dgenialny i pewny pomysl - kazdy bank Cie skredytuje.
    Ha ha ha ha ha. Zycze pwodzenia w ubieganiu sie o kredyt. Zasada znana od
    dawna: kredyty sa dla bogatych.

    Pomysl jest genialny ale nia tak pewny - jest venture
    capital - za udzial w zyskach gotowy podjac ryzyko finansowanai Twoich
    inwestycji.
    Musisz najpier opatentowac pomysl- inaczej cie przerobia tak ze nie
    bedziesz mial praw do twego pomyslu a "oni" beda dzielic twe zyski.
    Przykladow jest multum- poszukasz znajdziesz.

    > A przyklad z paliwem to czysta demagogia. Pomijam mozliwosc tak cudownego
    > odkrycia - zalozmy na chwile ze jest mozliwe. Popatrz na globalne
    > konsekwencje takiego odkrycia - to juz nie jest sprawa biznesu - to swiata
    > globalnej polityki i rozkladu sil. Tu juz nie idzie o pieniadze tylko o
    > wladze. Wiec zejdz na iemie i posluguj sie realnymi przykladami bez
    > mieszania polityki na skale miedzynarodowa.

    Specjalnie uzylem tak przekoloryzowanego przykladu. Proponuje poczytac co
    nieco np o odkryciu Allena Caggiano dotyczacym zmniejszenia zuzycia paliwa i
    konsekwencjach tegoż odkrycia dla jego autora :-)

    >To nie jest teoria spiskowa - to jakies chore i zwyrodniale socjalistyczne
    brednie.

    No tak . Najlatwiej zwalic wszystko na komune. Zawsze musi byc jakis
    winowajca. Jak nie Zydzi to cyklisci.
    Gdzie w mojej wypowiedzi bylo cos czerwonego? Pokazalem jak stworzenie
    sektora B2B wplywa na ograniczenie mozliwosci pojedynczego czlowieka.
    To o czym piszesz: telepraca, internet itd- OK, ale na jaka skale i w jakim
    sektorze? Zrozum ze uslugi wirtualne to cos czego tak naprawde nie ma.
    Jakikolwiek kryzys spowoduje ze przestana one natychmiast istniec. Tak
    naprawde liczy sie produkcja fizycznych dobr i jesli ona zniknie lub
    zostanie zatrzymana - rzeczywistosc wirtualna natychmiast runie lub zejdzie
    na 10 plan.

    To co piszesz o platnej edukacji jest chore- skazuje ludzi na podzial ze
    wzgledu na urodzenie czyli stan na ktory nie maja wplywu. Bieda bedzie
    rodzic dalsza biede, a bogactwo - bogactwo. Ile sie przy tym zmarnuje
    wartosciowych ludzi? Niewazne, jakis odpad musi byc.
    Ja osobiscie robilem studia na platnej uczelni za wlasne, zarobione
    pieniadze i doceniam wage tych pieniedzy. Pomijam fakt ze nikt mi w zyciu
    niczego nie dal: ani bogatego domu, ani bogatej z domu zony ani jakichs
    koneksji. Dlug wobec spoleczenstwa? Bzdury piszesz bo zyjemy we wspolnocie
    zwanej UE z wolnym przeplywem kapitalu i ludzi. Dodatkowo jestesmy
    beneficjentempomocy unijnej wiec o naszego lekarza moze sie tez upomniec
    spoleczenstwo niemieckie, francuskie lub brytyjskie.
    Niemniej jednak to o czym piszesz mozna zmienic jednym zapisem ustawy i
    wtedy bedziesz zadowolony- natomiast nie wiem czy zadowoleni beda studenci
    zmuszeni do odwalenia panszczyzny. Jaka bedzie jakosc tej panszczyzny
    pomijam calkowice, jakie bedzie zapotrzebowanie na panszczyzne takich np
    studentow wlokiennictwa lub politologii ? Odpowiedz sobie sam. Mysle ze to
    dopiero jest komuna, a idea jest rodem z bylego ZSRR.

    Jackare
    Bytom