PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo sadzicie o pracy przedstawiciela ubezpieczeniowego - agenta? › Re: Co sadzicie o pracy przedstawiciela ubezpieczeniowego - agenta?
  • Data: 2005-10-02 14:20:05
    Temat: Re: Co sadzicie o pracy przedstawiciela ubezpieczeniowego - agenta?
    Od: Kira <c...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Re to: Sławomir Szyszło [Sun, 02 Oct 2005 16:03:25 +0200]:

    > Patrz news:dhov98.1m4.1@slaszysz.poczta.onet.pl akapit 3. :)

    Znaczy się ten?

    > Poza tym - z wyjątkiem ubezpieczeń "inwestycyjnych" - ubezpieczenie
    > nie ma "się opłacać". Ono ma zabezpieczać i rekompensować poniesione
    > straty.

    No owszem, ale tak ubezpieczać to ja sobie mogę samochód ;) Ale
    jeśli chodzi o 'zostawienie czegoś' w razie jakby mnie szlag miał
    trafić, to ja naprawdę wolę, żeby moje dziecko miało co miesiąc
    te parę tysięcy z aktywów, niż raz jednym rzutem paredziesiąt
    tysięcy. Jak już myśleć o przyszłości to z sensem...

    > Ktoś mógłby powiedzieć - przecież zamiast płacić składki, mogę
    > zbierać te pieniądze w banku/funduszu i jak coś się przydarzy,
    > to będę miał dostępne środki na pokrycie strat. Ale kto
    > w rzeczywistości tak postępuje?

    W zasadzie, to ja... A nie można? ;) Tyle ze ja nie stricte
    'odkładam', bo to się nijak nie kalkuluje, tylko upycham ile się
    daje tam, gdzie te pieniądze na siebie pracują. Fakt, gdyby to
    była jedna rzecz, to ryzyko znacznie wyższe, ale przy kilku do
    kilkunastu takich inwestycjach szansa, że wszystkie nagle razem
    szlag trafi jest raczej niewielka.

    > Ale nie dziwię się tobie, bo ten sam punkt widzenia ma wiele
    > osób, które nie chcą ubezpieczenia - zakładają, że jeśli coś się
    > zdarzy, to wtedy, gdy zdążą już zgromadzić jakiś kapitał...

    No ja już mam kapitał, więc tego... ;)

    > Zresztą ubezpieczenie nie wyklucza oszczędzania.

    Nie wyklucza, tylko w tym momencie jest mi jednak zwyczajnie
    zbędne i tyle. Wolę te składki też zainwestować.

    Kira