PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo robi telemarketer z j.obcym? Calling Polska › Re: Co robi telemarketer z j.obcym? Calling Polska
    From: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co robi telemarketer z j.obcym? Calling Polska
    Date: Wed, 15 Jun 2005 09:31:34 +0200

    Użytkownik "vertret" <vertret@@@op.pl> napisał w wiadomości
    news:d8odt4$n3g$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    > wiadomości news:d8nfa9$eaj$1@achot.icm.edu.pl...

    > Bardzo dziwne wydaje mi sie powodzenie takich przedsięwzięć w Polsce.
    > Mysle, że osoby znające język obcy w stopniu umozliwiającym telefoniczne
    > doradzanie zagranicznym klientom maja znacznie bardziej korzystne
    możliwości
    > dorobienia w Polsce.
    > Nie sądze, aby siedząc ze słuchawką na uszach dostawały na godzine tyle
    ile
    > mogą wziąźć na przykład za korepetycje.

    Nauczanie to ciezsza praca niz telemarketing, zwlaszcza jak sie na malo
    zdolnego ucznia trafi. A telemarketing robiony z Polski za granice
    (zazwyczaj chodzi o sprzedaz, nie do doradzanie juz istniejacym klientom)
    potrafi dawac calkiem fajne prowizje, bo sa to prowizje od cen zachodnich.
    Dodaj do tego mozliwosc pogadania z native speakerami kilka godzin dziennie,
    za co nie tylko nie placisz, ale Tobie za to placa i juz dla studenta czy
    absolwenta, ktory moze spedzic 3-6 miesiecy na poszukiwaniu swojej
    wymarzonej pracy takie cos jest bardzo dobra "przechowalnia" pozwalajaca
    pocwiczyc jezyk. A w CV to jest jak certyfikat znajomosci jezyka, bo ktos,
    kto sie patrzy na CV ma pewnosc, ze ktos nie tylko w szkole sie uczyl, ale i
    gadal duzo na zywo z osobami o roznych akcentach, mowiacymi niewyraznie,
    koncentrujac sie ponad szmerami telefonicznymi itd., jednym slowem ze mozna
    go wysylac spokojnie tam, gdzie trzeba rozmawiac w warunkach realnie
    spotykanych (o absolwentach lektoratow na kierunkach niefilologicznych z
    piatka w indeksie nie zawsze sie da to powiedziec, bo czesto maja problem,
    jak ktos nie mowi literacka, czysta odmiana jezyka, ta, ktorej sie uczyli).

    I.