PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo będzie z programistami za kilka lat ??? › Re: Co będzie z programistami za kilka lat ???
  • Data: 2006-06-08 13:30:15
    Temat: Re: Co będzie z programistami za kilka lat ???
    Od: mgl <a...@f...email.com> szukaj wiadomości tego autora

    mikezum wrote:
    > Tak powaznie (calkiem) to przez ludzi, ktorzy tylko w szkole nauczyli sie
    > programowac, wyjdzie kolejny windows z ogromnymi bugami, i oprogramowanie,
    > ktore na sam start bedzie potrzebowac pol giga, dlatego firmy przechodza na
    > .net, bo tam nie potrzeba dyscypliny programowania i mozna w niej robic
    > raczej proste aplikacje ( nie wyspecjalizowane ). Wedlug mnie powoli robi
    > sie coraz wiekszy burdel. Nie oszukujmy sie, aby zostac dobry programista,
    > to trzeba najmniej okolo 6 lat pracy z powaznym jezykiem oprogramowania.
> [...]

    Przepraszam, ale... ROTFL :)

    No, "nie oszukujmy się", masz 6 lat łącznego doświadczenia jako
    programista w projektach rozwijanych przez co najmniej kilka osób
    prowadzonych w firmach, których nazwy są powszechnie znane? Nie zdajesz
    sobie sprawy, ile zajęłoby napisanie nie małego już systemu dla klienta
    biznesowego (kwartał pracy zespołu 10 osób wykorzystującego sensowne
    technologie) w Twoim ulubionym, zdyscyplinowanym C? Sterowniki przestaje
    się w tym pisać, a Ty coś o dużych systemach mówisz. I nie, nie jestem
    programistą .NET, który mógłby pisać "niewyspecjalizowane" aplikacje
    okienkowe, server-side, aplikacje wbudowane w bazę danych jako procedury
    składowane, aplikacje na urządzenia mobilne z wsparciem out-of-box dla
    replikacji i synchronizowania danych. A słyszałeś o MDA? Tak, oni
    oszaleli i nie chcą już pisać bzdetnego kodu, który potrafi sklecić
    wytresowana, acz zdyscyplinowana małpa, tak to sobie z lenistwa
    wymyślili. Świat się zmienia.

    A te "ogromne bugi" Windowsa... lol, ja tam używam obok FreeBSD i
    żadnych bugów nie widzę - taki ze mnie cholerny szcześciarz!

    pozdrawiam,
    Michał