PracaGrupypl.praca.dyskusjeCiąża = zwolnienie ??? › Re: Ciąża = zwolnienie ???
  • Data: 2002-01-31 14:10:13
    Temat: Re: Ciąża = zwolnienie ???
    Od: "amierzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie jestem kadrowcem tylko prawnikiem.
    > IMHO: dyskusja z takimi argumentami jest pozbawiona sensu.
    > EOT

    Drogo Kolego Prawniku. Rozumiem Twoje wzburzenie i chęć imponowania wiedzą
    oraz nie zniżania się do dyskusji ze mną. Problem o którym tu się mówi
    należy do "przedszkola" prawa pracy dlatego nawet artykułów traktujących o
    tak oczywistych sprawach jest niewiele. Specjalnie dla Ciebie znalazłem
    jednak jeden - Autorem jest Pani Profesor Uniwersytetu Warszawskiego prof.
    dr hab. Inetta Jędrasik Jankowska, które pełniła również (nie wiem czy też i
    obecnie) funkcję Sędziego Izby Pracy i Ubezpieczeń Społecznych Sądu
    Najwyższego i uktórej nb. miałem przyjemność pisać pracę magisterską. Podaję
    też źródło abyś jako prawnik miał okazję pogłębić swą wiedzę, a równocześnie
    nie zarzucił mi że np. argumenty są nieprawdziwe:

    "Jędrasik-Jankowska I. artykuł PiZS 1996/1/34 - t.5
    Ochrona stosunku pracy w razie niezdolności do pracy z powodu choroby.

    Niezwłocznego rozwiązania umowy w trybie art. 53 [k.p.] nie stosuje się
    wobec kobiet w okresie ciąży i urlopu macierzyńskiego (por. art. 177 § 1
    k.p.), niezależnie od tego, czy niezdolność do pracy w okresie ciąży
    spowodowana jest powikłaniami ciąży czy "zwykłą" chorobą."

    Teraz to dla mnie też EOT
    Adam