PracaGrupypl.praca.dyskusjeCV na pozarcie › Re: CV na pozarcie
    From: " leszek" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: CV na pozarcie
    Date: Tue, 6 Dec 2005 21:15:15 +0000 (UTC)

    WL <n...@m...com> napisał(a):

    > Hmm akurat to zrobilem idac tropem wskazowek Macieja Sobczyka, ktorego
    > wypowiedzi w znakomitej wiekszosci wydaja sie byc podbudowane wiedza
    > praktyczna. Ale dzieki za uwage, moze wiecej takich glosow przekona mnie
    > ze MS nie ma racji? ;)
    >
    > WL

    Nie jestem znawcą, ale wydaje mi się, że jest to kalka z angielskiego, gdzie
    rzeczywiście w CV nie używa personal pronoun I, ale czasownika w past tense
    np. worked, managed. Jednak w angielskim to nie jest trzecia osoba, ale raczej
    tryb bezosobowy. Najlepiej zresztą unikać czasowników: zamiast "ukończyłem
    szkołę wyższą w roku ...", napisac "szkoła wyższa .. , rok ukończenia ...". Po
    prostu - takie jest moje prywatne odczucie - jak czytam "ukończył", to moje
    pierwsze wrażenie, pytanie jest takie "kto ukończył ?".