PracaGrupypl.praca.dyskusjeBrytyjski rynek pracy otwarty dla Polaków › Re: Brytyjski rynek pracy otwarty dla Polaków
    From: "Dante" <i...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Brytyjski rynek pracy otwarty dla Polaków
    Date: Mon, 16 Dec 2002 13:12:58 +0100

    Użytkownik ktos <k...@e...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:f...@4...com..
    .

    *******
    > Kto moze pracowac w Wlk. Brytanii:
    >
    > Obywatele krajów wchodzacych w sklad Europejskiej Wspólnoty
    > Ekonomicznej nie potrzebuja pozwolen na prace w Wlk. Brytanii. Unia
    > Europejska obejmuje Austrie, Belgie, Danie, Irlandie, Finlandie,
    > Francje, Niemcy, Grecje, Holandie, Islandie, Wlochy, Liechtenstien,
    > Luksemburg, Norwegie, Portugalie, Hiszpanie, Szwecje i Wielka
    > Brytanie.

    Norwegia?????
    pierwsze slysze zeby Norwegia byla w UE :)
    nie wiem skad masz te dane ale sa one malo wiarygodne

    > a po naszym wejsciu do Unii Europejskiej i przy zalozeniu, ze
    > parlament Angielski faktycznie otworzy Angielski rynek pracy dla
    > Polakow (bo na razie to jedynie Blair powiedzial, ze jedynie bedzie o
    > to wnioskowal) - wpadniemy pod pierwszy warunek czyli bedziemy
    > obywatelami Unii Europejskiej...

    teoretycznie tak , ale jak sam widzisz to jescze dluga droga i duzo rzeczy
    sie moze zmienic do tego czasu

    > a jezeli faktycznie jestes takim podroznikiem, a z tego co mowisz:
    > wyglada, ze jestes, to wiesz dobrze, ze na granicy mozesz przejsc albo
    > przez przejscie dla posiadaczy paszportow z EU i dla reszty... wiec my
    > po wejsciu do Unii przechodzimy tym unijnym i nikt Cie nie bedzie
    > pytal czy znasz angielski, czy nie ani czy masz jakiekolwiek
    > pozwolenie na prace, czy nie...

    jestem realista i nie sadze zeby po wejsciu do UE radykalnie zmienilo sie
    nastawienie celnikow do obywateli polskich
    jak teraz sa traktowani sam dobrze wiesz

    > zeby uznali polskie kwalifikacje w anglii? hm... po pierwsze - to nie
    > wiem o jakiej branzy mowisz... ja jestem inzynierem i sprawa
    > "uznawania polskich kwalifikacji" jakos wogole mnie chyba nie dotyczy
    > - bo w tej branzy licza sie jedynie umiejetnosci i doswiadczenie... no
    > ale jak Ty jestes moze lekarzem i te wymagania sa raczej "prawne" niz
    > merytoryczne - to faktycznie jest inny problem...

    no widzisz no to w jednym sie zgadzamy, ze praca moze i bedzie ale nie dla
    wszystkich co by chcieli a raczej tylko dla garstki ludzi

    Dante