PracaGrupypl.praca.dyskusjeBo Polaka trzeba szanowac ! › Re: Bo Polaka trzeba szanowac !
  • Data: 2006-09-16 08:12:05
    Temat: Re: Bo Polaka trzeba szanowac !
    Od: Immona <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Bańcer wrote:

    > Zostawić to komuś, kto ma o tym pojęcie i się na tym zna, a nie wygłasza
    > popularne hasełka.

    Tyle, ze tu naprawde nie ma jakiegos genialnego, nie odkrytego
    rozwiazania. Jedynym jest uciecie gromadzenia zobowiazan (cos sie nalezy
    tylko za skladki wplacone do tej pory) i przerzucenie finansowania
    realizacji dotychczas zaciagnietych zobowiazan na cos innego niz
    skladki, ktore z powodow demograficznych przestana wystarczac w pewnym
    momencie, gdy beda zbierane na dotychczasowych zasadach. Nieruchomosci
    ZUSu czy prywatyzacja nie sa w stanie zapewnic dostatecznych srodkow,
    wiec musi to przejsc na podatki od osob fizycznych i/lub firm.

    I tu jest problem. W obecnej sytuacji gospodarczej PL podwyzszanie
    podatkow moze miec zly wplyw na caloksztalt gospodarki i wplywy moga sie
    zmniejszyc. Akceptacja wysokich (nominalnie) podatkow zalezy od tego,
    czy po ich zaplaceniu i tak wystarcza na wszytko z dalszym rozwojem
    wlacznie - czyli - jaka jest sila nabywcza pieniadza.

    Jesli PL czeka piekny rozwoj gospodarczy dzieki UE, powrotom emigrantow
    i przesylanej przez nich kasie itp., to ten pomysl da sie wprowadzic w
    miare bezbolesnie. Ci, ktorzy obecnie nic nie robia z ZUSem, doskonale
    to wiedza i czekaja na wlasciwy moment.

    Jesli rozwoju nie bedzie, a wlasciwy moment nie nadejdzie, czeka nas
    czarny scenariusz, ktorego skutkow mozna uniknac wylacznie nie wierzac w
    panstwowa emeryture i gromadzac srodki na nia samodzielnie.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)