PracaGrupypl.praca.dyskusjeBo Polaka trzeba szanowac ! › Re: Bo Polaka trzeba szanowac !
    From: Immona <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Bo Polaka trzeba szanowac !
    Date: Thu, 14 Sep 2006 22:53:02 +1200

    Nixe wrote:

    > Doświadczenie w pracy w biurze/sekretariacie. Chodzi o pewne nawyki. O
    > sytuację, w której, gdy powiem "proszę wysłać faks do firmy X", to
    > dziewczę nie robi oczu okrągłych jak talarki i nie rozgląda się ze
    > strachem po biurze.
    > Na naukę kandydatek nie mam czasu, więc wymagam jako takiego
    > doświadczenia na tym stanowisku.
    > No, może bardziej nazwałabym to obyciem.

    Troche rozumiem, a z drugiej strony obecnie widze, jak w warunkach braku
    pracownikow (mowie o NZ) zatrudnia sie ludzi stawiajac im wymagania
    naprawde minimalne - np. do sekretariatu dziekanatu renomowanej uczelni
    wymogi to biegle poslugiwanie sie jezykiem (lokalnym), umiejetnosc
    uczenia sie i podstawowa znajomosc Office'a. I... jakos wszystko dziala
    sprawnie. W PL sie wymaga wyzszego wyksztalcenia itd. Mi tez kiedys ktos
    pierwszy raz pokazal, co sie robi z faksem i byly to dwie minuty, po
    ktorych do dzis doskonale obsluguje rozne modele faksu :).

    Rozumialabym, gdyby chodzilo o kwalifikacje takie, ktore sie da nabyc
    wylacznie w czasie studiow czy doswiadczenia zawodowego i ktorych nie da
    sie pokazac podczas jednego dnia, ale obsluga urzadzen biurowych to dla
    przecietnie kumatej osoby najwyzej pol godziny szkolenia.

    Oczywiscie pensja, ktorej sobie panienka zazyczyla, byla zawyzona jak na
    polski rynek i te prace i nie nalezalo jej zatrudniac. Ale w PL jest
    dziwnec przecenianie stopnia skomplikowania niektorych umiejetnosci.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)