PracaGrupypl.praca.dyskusjeBEZPRAWNE sugestie co do WIEKU › Re: BEZPRAWNE sugestie co do WIEKU
  • Data: 2007-05-24 10:51:40
    Temat: Re: BEZPRAWNE sugestie co do WIEKU
    Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek5 <j...@i...pl> napisał(a):

    > Jeśli o konflikty personalne chodzi, to przeważnie bywa tak, że prawda leży
    > po środku.
    > Ludzie po prostu wzajemnie nie są skłonni do kompromisu, do
    > ustępstw...różnice charakterów itp..
    > Nie oznacza to wcale, że grupa jest 'cool' a wybitny odszczepieniec jest
    > 'be'.

    Ale to nie ma żadnego znaczenia, kto ma rację. Jeśli grupa dotąd świetnie
    funcjonowała w pracy, a po pojawieniu się kogoś maszynka zaczęła zgrzytać, to
    naprawdę nie ma znaczenia, kto ma "rację". Ogólnie: jeśli zespół jest w pracy
    świetnie zgrany i dostarcza produkt wysokiej jakości, to nie ma znaczenia,
    czy tak jest, bo wszyscy się lubią i chodzą ze sobą na piwo po pracy, czy
    uprawiają Gruppensex na kserokopiarce, czy też z dowolnego innego powodu.

    > A może by tak rozbić 'miłą' grupę, wymieniając jeden trybik?
    > Zwalniamy jedną osobę z paczki, tzw 'cool gościa', który jest duszą całego
    > towarzystwa, nieformalnym przewodnikiem grupy i najprawdopodobniej
    > prowodyrem konfliktu.

    A czemu zakładasz, że taka osoba w ogóle istnieje? W znanych mi przypadkach
    grupa odrzucała nowego w całości i nie był do tego potrzebny żaden prowodyr.

    > Zastępujemy go nową osobą, co nie ma kluczowego znaczenia dla jakości
    > projektu.
    > Owszem, na początku w grupie panuje żal po utracie kolegi, ale szybko
    > zapominają.

    Nie zapominają. W tempie przyspieszonym zaczynają spierniczać do innej pracy,
    uznawszy (całkowicie słusznie), że nie będą siedzieć gdzieś, gdzie w imię
    eksperymentowania z jakimiś idiotycznymi socjotechnikami naraża się na szwank
    to, co dla firmy najważniejsze - czyli dobre wyniki.

    --
    JoP