PracaGrupypl.praca.dyskusjeBEZPRAWNE sugestie co do WIEKU › Re: BEZPRAWNE sugestie co do WIEKU
    From: Any User <t...@t...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: BEZPRAWNE sugestie co do WIEKU
    Date: Fri, 18 May 2007 07:28:44 +0200

    > kiedy wreszcie z polskich ogłoszeń o pracy
    > znikną frazy NIE DO POMYŚLENIA na Zachodzie Europy, typu:
    > "oferujemy - pracę w młodym zespole",
    > "wymagania - wiek do 30 lat" itp?

    Pracodawca powinien mieć możliwość oceny i doboru kandydatów na
    pracowników według każdego możliwego kryterium.

    > zaznaczam, że mam na myśli pracę o charakterze koncepcyjnym, nie fizyczną -
    > czyli tam gdzie wiek kandydata jest całkowicie kryterium OD RZECZY
    (...)
    > tak, wszyscy się zestarzeją wcześniej czy później (choć niekoniecznie tak

    Nigdzie wiek nie jest od rzeczy, gdyż, jak sama napisałaś, ludzie się
    starzeją, co wpływa na pogorszenie ich wydajności, precyzji, refleksu itp.

    Pracodawca zaś potrzebuje ludzi możliwie najlepszych, nie jest zaś
    niestety czytać kandydatom w myślach, więc musi uciekać się do pewnych
    półśrodków podczas selekcji - a dobór konkretnych półśrodków jest już
    zależny od jego osobistych doświadczeń, wiedzy itp.

    Zauważ, że prawo już teraz chroni pracownika do granic możliwości,
    narażając tym samym pracodawcę na *straty* w postaci płacenia za różne
    zachcianki pracowników (ciąże, symulowane choroby itp.). Dlaczego chcesz
    dowalać im jeszcze bardziej? Co z zasadą równości konstytucyjnej?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com