PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prośba o pomoc .

  • 1. Data: 2006-11-01 20:28:25
    Temat: Prośba o pomoc .
    Od: "JAN" <w...@p...onet.pl>

    Dnia 29.10.2006 podpisałem przygotowane przez pracodawcę porozumienie stron
    rozwiązujących umowę o pracę.Przedstawiono mi drugą propozycję jezeli nie
    podpisze przygotowane było drugie zwolnienie ,dyscyplinarne.Byłem
    zdenerwowany nie przemyślałem tego spokojnie bo i czasu nie miałem na to i
    podpisałem porozumienie stron uważajac to za bezpieczniejszą dla siebie
    formę.U tego pracodawcy pracuję 6 lat ,łacznie 30 lat pracy i ztego tytułu
    należało by się 3 miesięczny okres wypowiedzenia.Czy mozliwe jest odwołanie
    się od tej formy podpisanego porozumienia w Sądzie Pracy .Otrzymałem także
    zwolnienie ze świadczenia stosunku pracy bez podania powodu takiego
    zwolnienia .
    Pozdrawiam i proszę o pomoc.
    Jan .

  • 2. Data: 2006-11-01 20:47:57
    Temat: Re: Prośba o pomoc .
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Wed, 1 Nov 2006 21:28:25 +0100, JAN <w...@p...onet.pl>
    w <9d2fc$45490369$57ce19a2$26399@news.chello.pl> napisał:

    > Dnia 29.10.2006 podpisałem przygotowane przez pracodawcę porozumienie stron
    > rozwiązujących umowę o pracę.Przedstawiono mi drugą propozycję jezeli nie

    Czykli zgodziłeś się z pracodawcą, że ty nie będziesz u niego pracował.

    > podpisze przygotowane było drugie zwolnienie ,dyscyplinarne.Byłem
    > zdenerwowany nie przemyślałem tego spokojnie bo i czasu nie miałem na to i

    O to chodziło.

> [...]
    > się od tej formy podpisanego porozumienia w Sądzie Pracy .Otrzymałem także

    No jak to - podpisałeś porozumienie stron i teraz chcesz się od niego
    odwoływać? Nie da się.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 3. Data: 2006-11-01 20:51:19
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:9d2fc$45490369$57ce19a2$26399@news.chello.pl JAN
    <w...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > czasu nie miałem na to i podpisałem porozumienie stron uważajac to za
    > bezpieczniejszą dla siebie formę.U tego pracodawcy pracuję 6 lat
    W tym wieku to już wypadałoby być rozsądnym, dorosłym człowiekiem, który
    byle czego w pośpiechu i zdenerwowaniu nie podpisuje. Przecież to dziecinne.

    > i ztego tytułu należało by się 3 miesięczny okres
    > wypowiedzenia.
    Ale ty nie dostałeś wypowiedzenia. Ty się porozumiałeś z pracodawcą, że
    rozwiązujecie łączący was stosunek pracy.

    > Czy mozliwe jest odwołanie się od tej formy podpisanego
    > porozumienia w Sądzie Pracy .
    Do sądu to możesz iść ze wszystkim. Ale tu chyba musiałbyś zapewnić sobie
    świadków, że cię to tego podpisu zmuszono albo cos takiego...

    > Otrzymałem także zwolnienie ze świadczenia
    > stosunku pracy bez podania powodu takiego zwolnienia .
    To nie jest konieczne - nie chcą żebyś pracował i tyle. Jest to nieformalne,
    ale nie zabronione.

    W sumie to zrobili cię jak szczeniaka (wstyd przy twoim stażu pracy), uznaj
    to za drogą lekcję życia i korzystaj ze zdobytego doświadczenia - przecież
    sporo zapłaciłeś za nie. ;)

    Jotte

  • 4. Data: 2006-11-01 20:54:25
    Od: Maciej Friedel <s...@w...pl>

    On 11/01/06 JAN wrote:

    > Dnia 29.10.2006 podpisałem przygotowane przez pracodawcę porozumienie stron
    [ciach]

    moim zdaniem jest to do podwazenia
    ugoda zostala podpisana pod presja (zwlaszcza presja zwonienia)
    ale z tego co sie orientuje wszelkie ugody nie moga byc gorsze dla pracownika
    niz przewiduje to kodeks pracy

    --
    tyt

  • 5. Data: 2006-11-02 06:20:20
    Od: "Krzysztof Teperek" <t...@a...pl>

    > ugoda zostala podpisana pod presja (zwlaszcza presja zwonienia)

    No tak, ale jak to udowodni??

  • 6. Data: 2006-11-02 07:52:39
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net>

    Użytkownik "Krzysztof Teperek" <t...@a...pl> napisał w wiadomości

    > No tak, ale jak to udowodni??

    Gdyby mial tą drugą pismeną "ofertę" (zwolnienie dyscyplinarne) byloby
    łatwiej. A tak ciężar dowodu spoczywa na nim i udowodnić, że ugoda została
    podpisana pod wpływem błędu oświadczenia woli - będzie bardzo trudno.

    Dlatego w wątpliwych sytuacjach lepiej jest brać rozwiązanie dyscyplinarne
    niż zgadzać się na pseudo ustalone porozumienie.
    Przy dyscyplinarnym to pracodawca ma udowodnić Twoją winę, co jednocześnie
    nie wyklucza zawarcia sądowej ugody (np. właśnie przez rozwiązanie za
    porozumieniem stron).
    Zapraszam na Forum Prawników - www.advokat.com.pl