PracaGrupypl.praca.dyskusje › Programowanie - ile można zarobić?

  • 1. Data: 2004-05-26 07:48:17
    Temat: Programowanie - ile można zarobić?
    Od: "Tomi" <t...@w...pl>

    Witam!

    Mam pytanie, ile można zarobić pracując jako programista mając swój własny
    biznes?
    Jak wygląda ten rynek?

    Pozdrawiam, Tomi

  • 2. Data: 2004-05-26 10:35:51
    Temat: Re: Programowanie - ile można zarobić?
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    > Mam pytanie, ile można zarobić pracując jako programista mając swój własny
    > biznes?
    od nic do nieskończenie wiele. Zależy od uzyskanych zleceń. Jeżeli jesteś
    dobrym programistą , to prace będziesz miał spokojnie.
    Swoją drogą, to sposób rozliczenia nie jest tak ważny jak to żeby mieć co
    robić. Jak masz co robić i dla kogo, to czy będziesz tam jako pracownik
    etatowy czy też na zleceniu/dziele albo freelancerem, to na prawde sprawa
    drugorzędna
    > Jak wygląda ten rynek?
    perspektywicznie. Każda firma potrzebuje obsługi informatycznej - a stąd
    wniosek że potrzeba informatyków. zarządców, programistów, analityków ...

    > Pozdrawiam, Tomi
    gromax

  • 3. Data: 2004-05-26 11:14:40
    Od: "Kuroi Bonza" <b...@k...net.pl>

    Użytkownik gromax <g...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c91rug$9rk$...@i...gazeta.pl...
    > perspektywicznie. Każda firma potrzebuje obsługi informatycznej - a stąd
    > wniosek że potrzeba informatyków. zarządców, programistów, analityków ...
    z drugiej strony firmy tna koszty i zatrudniaja "programistow" po
    tutorialach bo mozna im minimalnie placic...
    Powaznie podchodzi do tematu tylko czesc firm i tam pracuja najlepsi, a cala
    reszta tluszczy przewija sie przez pozostale firemki pracujac za grosze...

    Bonza
    pager 0642299084
    gg 5358021 icq 172046816

  • 4. Data: 2004-05-26 23:19:28
    Od: Slawek <s...@a...net>

    On Wed, 26 May 2004 09:48:17 +0200
    "Tomi" <t...@w...pl> wrote:

    > Mam pytanie, ile można zarobić pracując jako programista mając swój
    > własny biznes?

    Podstawowe pytanie, co programowac ?

    --
    pozdr. Slawek
    GG: 1262167

  • 5. Data: 2004-05-27 06:00:52
    Od: "Jaroslaw Krochmalski" <j...@g...pl>

    Slawek <s...@a...net> napisał(a):

    > Podstawowe pytanie, co programowac ?

    aplikacje, które można sprzedać :P

    --
    pozdro
    JK

  • 6. Data: 2004-05-27 10:08:25
    Od: Slawek <s...@a...net>

    On Thu, 27 May 2004 06:00:52 +0000 (UTC)
    "Jaroslaw Krochmalski" <j...@g...pl> wrote:

    > aplikacje, które można sprzedać :P

    No ok, ale to tak ogolne stwierdzenie, ze ciezko cos powiedziec.. To tak
    jakbys powiedzial jestem informatykiem.. Zalezy jakie to maja byc
    aplikacje.. i w czym pisane. Rozne jest zapotrzebowanie na jakies
    webshopy, programy do obslugi ksiegowosci / zarzadzania firma czy np.
    obslugi jakichs maszyn w firmach...

    --
    pozdr. Slawek
    GG: 1262167

  • 7. Data: 2004-05-27 19:00:38
    Od: "Arkadiusz Lipiec" <a...@g...pl>

    > Mam pytanie, ile można zarobić pracując jako programista mając swój własny
    > biznes?
    > Jak wygląda ten rynek?

    Szczerze? W Polsce rynek jest totalnie odwrócony do góry nogami. Jeśli chcesz
    się pakować w ten biznes nie mając żadnego kontraktu na oku to nie polecam...
    Nawet mając kontrakt to to co można zarobić w tym kraju jest porównywalne z
    pensją początkującego handlowca. Takie są realia. Większość firm nie docenia
    pracy programistów (co ciekawe wciąż nazywanych informatykami...), myśląc, że
    praktycznie każdy potrafi napisać szybko i dobrze jakiś program często bez
    dokumentacji i z mnóstwem funkcji. Cóż... i potem kończy się to takimi
    kwiatkami jak "płatnik" czy system do głosowania.

    Wszelkie duże kontrakty biorą duże firmy, które potem i tak szukają mniejszych
    podwykonawców za psie pieniądze aby zrobić jakieś zadanie. (same z reguły nie
    mają albo zasobów lub też nie opłaca im się pracować za kasę którą mały
    programista przyjąłby z pocałowaniem ręki). Słowem - jeśli planujesz robić
    zlecenia dla klientów z Polski to zapomnij o większej kasie. Może ja nie mam
    szczęścia do większych zleceń ale mówię tylko jakie ja osobiście mam
    doświadczenia.

    Na zachodzie wszystko wygląda inaczej. Nawet niewielkie zlecenie pozwala żyć
    na normalnym poziomie przez miesiąc - dwa. Na zachodzie jednak programista to
    nie jest facet, który skończył studia czy siedzi wiele lat klepiąc kody, ale
    ktoś kto przeczytał 2-3 tutoriale "poznaj język xxxx w 24h". Jednak nie
    wychyla się poza pewną działkę. Do baz danych kto inny, do algorytmów kto
    inny, do analizy projektu jeszcze inna osoba. Tutaj robi się za murzyna i
    trzeba znać praktycznie wszystkie technologie dostępne na rynku (zresztą
    poczytaj oferty pracy dla programistów)

    Ostatnimi laty jest zauważalny przypływ na tym rynku ludzi, którzy uważają się
    za programistów po liźnięciu ledwo Visual Basica czy tym podobnych
    "technologii". Cóż, niektórzy podobno zarabiają na tym nieźle. Szczerze życzę
    powodzenia.

    Pozdrowienia
    Aluś
    (Dabster Studio - www.dabster.pl)

  • 8. Data: 2004-05-27 20:00:53
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    wprawdzie mam doświadczenie tylko z językami tzw 4GL (Progress, sql), ale
    śledząc ogłoszenia można dużo znaleźć tych zawierających "VB, PHP, C#". Na
    czymś muszą te firmy zarabiać. Widocznie jest duży popyt na ludzi którzy
    będą robić "drobne" zlecenia typu rozbudowane portale, wyciąganie danych do
    baz accesowych czy też excela. Bo nie przypuszczam, żeby miało chodzić o coś
    poważniejszego w takich technologiach

    gromax

  • 9. Data: 2004-05-28 16:11:36
    Od: "Andy" <a...@c...pl>

    Użytkownik "Arkadiusz Lipiec" <a...@g...pl> napisał w
    wiadomości

    > Szczerze? W Polsce rynek jest totalnie odwrócony do góry nogami. Jeśli chcesz
    > się pakować w ten biznes nie mając żadnego kontraktu na oku to nie polecam...

    a masz jakis pomysl jak przekonac ludzi na zachodzie
    do zlecania prac u nas ? robiles jakies projekty dla kogos za granica ?

    jest pewna bariera pomimo, ze firma zagraniczna w wiekszosci wypadkow
    musi placic duzo wiecej lokalnym programistom niz by to zleciela np. w Polsce
    a mimo to jednak wola placic tym lokalnym
    nie wiem czy to kwestia zaufania, problemy prawne czy jakis inny czynnik

    moze trzeba pojechac i pokazac sie fizycznie ?

    bralem udzial w nieduzym projkecie, ktory dostalismy z firmy ze Stanow
    poszlo nawet niezle i co najwazniejsze zaplacili
    ale potem rozstalismy sie bo oni spodziewali sie znacznego wkladu tworczego
    a my uwazlismy sie za wykonawcow zlecenia i robilismy co trzeba
    zgodnie z tzrymanymi zalozeniami

    --
    Andrzej
    http://www.ceti.pl/~anok

  • 10. Data: 2004-05-29 06:47:07
    Od: Bozo <b...@b...pl>

    Arkadiusz Lipiec wrote:

    > Szczerze? W Polsce rynek jest totalnie odwrócony do góry nogami. (...)

    Oj szanowny kolega ma rację w 3000%. Ja ze swojej strony dodam tylko, że nie
    warto pracować jako programista na etacie, jedynie na zlecenia za rozsądne
    pieniądze. Co oczywiście implikuje potrzebę szybkiego przekwalifikowania
    się aby wyjść na swoje, gdyż poważni kontrahenci są, ale w ilościach
    homeopatycznych.