PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracownik na 1/2 etatu a ZUS

  • 1. Data: 2007-05-20 10:00:31
    Temat: Pracownik na 1/2 etatu a ZUS
    Od: diabla <d...@g...pl>

    Witam,
    przeszukałam grupę, ale nie znalazłam informacji na ten temat. U
    źródła (ZUS) dostałam sprzeczne infomacje. Dlatego proszę o info Was.
    Chcę zatrudnić pracownika na 1/2 etatu. Aktualna płaca minimalna to
    936 zł, czyli na 1/2 etatu wychodzi 468 zł.
    Moje pytanie brzmi - od której kwoty powinnam odprowadzać składki ZUS?
    Od faktycznie wypłacanego wynagrodzenia - 1/2 etatu (od 468 zł), czy
    od kwoty minimalnej płacy (936 zł)?
    Będę wdzięczna za odpowiedź, bo jestem już strasznie skołowana.
    Pzdr
    Aga

  • 2. Data: 2007-05-20 11:03:39
    Temat: Re: Pracownik na 1/2 etatu a ZUS
    Od: Edek <e...@o...pl>

    diabla pisze:
> [...]
    > od kwoty minimalnej płacy (936 zł)?
    > Będę wdzięczna za odpowiedź, bo jestem już strasznie skołowana.

    Od faktycznej, ponieważ płaca minimalna jest ustalona za pełny wymiar a
    nie na pol.