PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca przy kompie jakie przerwy w pracy?

  • 1. Data: 2004-11-12 11:47:10
    Temat: Praca przy kompie jakie przerwy w pracy?
    Od: "zzz" <z...@w...pl>

    W jakimś lokalnym radiu usłyszłaem, że pracownikowi pracującemu przy kompie
    przysługuje 5 min przerwy w pracy na godzinę.
    Czy to prawda i gdzie dokładnie znaleźć podstawę prawną?
    Pozdrawiam
    z...@w...pl

  • 2. Data: 2004-11-12 12:06:02
    Temat: Re: Praca przy kompie jakie przerwy w pracy?
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 12 Nov 2004 12:47:10 +0100, zzz <z...@w...pl> napisał:

    > W jakim? lokalnym radiu us?ysz?aem, ?e pracownikowi pracuj?cemu przy
    > kompie
    > przys?uguje 5 min przerwy w pracy na godzin?.
    > Czy to prawda i gdzie dok?adnie znale?? podstaw? prawn??
    > Pozdrawiam
    > z...@w...pl

    W praktyce jest to MIT.
    Stosowana interpretacja oznacza, ze w przeciagu godziny ma wystapic
    ciagle 5 minut wolne od nieprzerwanego wpatrywania sie w monitor. Jesli
    przerwiesz prace aby uporzadkowac papiery, przyniesc nowy segregator itp.
    to juz masz taka przerwe.
    Przerwa nie dotyczy przerwy w pracy na papierosa, a przerwy w ciaglej
    pracy przy komputerze, poprzez chwilowe wykonywanie innych czynnosci.
    Poszukac mozesz w przepisach BHP, ale powyzsza interpretacja jest w
    praktyce stosowana od kilku lat.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 3. Data: 2004-11-12 13:15:03
    Od: "zzz" <z...@w...pl>

    Niestety doszło do tego, że muszę się z szefem targować o takie głupoty.
    5 min w tą 5 min w tamtą.
    A wszystko zaczęło się od nieśmiałego pytania o podwyżkę. Zrobił się
    strasznie drobiazgowy.
    Jestem jedyną osobą która w drukarni zajmuje się komputerami. Ciężko się
    wyrwać na dzień urlopu a nawet do sklepu po śniadanie.
    Ponieważ maszynista offsetowy zarabia 8 a ja 6 zł/h po 5 latach pracy w
    firmie zacząłem się dopominać o swoje. Oczywiście usłyszałem teksty o 10 os.
    na moje miejsce.
    Zrobiłem małe rozeznanie i dowiedziałem się, że konkurencja płaci nawet 9
    zł.
    Wiem, że biorąc czowieka z ulicy firma może się narazić na przestoje a
    fachowiec za takie pieniądze nie przyjdzie.
    Kedyś obiecano mi okulary ochronne. Chyba jest też na to paragraf.
    Może dać sobie spokój i nie "kopać się z koniem"
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2004-11-12 13:27:23
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 12 Nov 2004 14:15:03 +0100, zzz <z...@w...pl> napisał:

    > Niestety dosz?o do tego, ?e musz? si? z szefem targowa? o takie g?upoty.
    > 5 min w t? 5 min w tamt?.
    > A wszystko zacz??o si? od nie?mia?ego pytania o podwy?k?. Zrobi? si?
    > strasznie drobiazgowy.
    > Jestem jedyn? osob? która w drukarni zajmuje si? komputerami. Ci??ko si?
    > wyrwa? na dzie? urlopu a nawet do sklepu po ?niadanie.

    <ciach>

    > Kedy? obiecano mi okulary ochronne. Chyba jest te? na to paragraf.
    > Mo?e da? sobie spokój i nie "kopa? si? z koniem"
    > Pozdrawiam.

    Dac sobie spokoj.
    Sa firmy, w ktorych warunki placowe negocjuje sie tylko na wejsciu (czesto
    lepsze niz pracujacy od lat) a potem 0 podwyzek.
    Moze faktycznie lepiej rozejrzec sie dyskretnie u konkurencji?
    Problemem przy zmianie pracy moze byc (domyslam sie) 3-miesieczny okres
    wypowiedzenia.
    Pytanie co to znaczy "zajmuje sie komputerami". Jesli jestes operatorem
    DTP czy jak to sie nazywa, znasz niezle MAC-i itd, to 5 lat stazu znaczy
    chyba duzo w zawodzie?
    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 5. Data: 2004-11-12 14:01:38
    Od: "zzz" <z...@w...pl>

    Pytanie co to znaczy "zajmuje sie komputerami". Jesli jestes operatorem
    DTP czy jak to sie nazywa, znasz niezle MAC-i itd, to 5 lat stazu znaczy
    chyba duzo w zawodzie?

    Z MAC-iem to przesada. Może w nowej pracy podszkliłbym się w tym temacie,
    ale w PC robię od serwisanta do składu książek.
    Sęk w tym że mieszkam w Lublinie. Ciężko tu o pracę i trzeba się naprawdę
    dobrze zastanowić przed jej zmianą. Dobre etaty obsadzone a nowe nie
    powstają.
    Widziałem pare interesujących mnie ofert z Warszawy.
    Może macie jakieś spostrzezenia na temat przeprowadzki.
    Myślę że wyższe koszty utrzymania nie zniwelują całkowicie podwyżki
    zarobków.
    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2004-11-12 16:11:33
    Od: "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO>

    > Czy to prawda i gdzie dokładnie znaleźć podstawę prawną?
    Dz.U. Nr 148 z 1998, Poz.973.