PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca na morzu...

  • 1. Data: 2006-01-24 23:05:04
    Temat: Praca na morzu...
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    .Jestem mlodym czlowiekiem zainteresowanym rozpoczeciem kariery marynarza.
    Jednak nie posiadam zadnych kwalifikacji - szkola morska badz
    inna uczelnia. Jezeli bylby Pan tak mily i napisal mi kilka slow na temat
    agencji morskich ktore moga zatrudnic takiego czlowieka jak ja na
    stanowisko marynarza (mlodszego marynarza) bylbym wielce zobowiazany. Chodzi
    mi o to czy sa w ogole jakies szanse na znalezienie pracy tego
    rodzaju dla laika takiego jak ja. Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz

    Witam

    Do pracy w zawodzie marynarza potrzeba mieć:

    1. Książeczkę Żeglarską (wpisuje się tam każdy rejs-pracę-kontrakt) - wydaje
    Urząd Morski
    2. Świadectwo kwalifikacji, są różne pokładowe, mechaniczne - wydaje Urząd
    Morski
    np. pokładowe:
    a. deck hand
    b. marynarz (OB)
    c. starszy marynarz (AB)
    d.oficerskie... III,II,I oficer i kapitan

    3. certyfikat ITR (Indywidualne techniki ratownicze) - trzeba przejść kurs i
    egzamin, wydaje Urząd Morski
    4 certyfikat P -poż- trzeba przejść kurs i egzamin, wydaje Urząd Morski
    5. certyfikat medyczny - trzeba przejść kurs i egzamin, wydaje Urząd Morski
    6 certyfikat Bezp własnego i odpowiedzialności zbiorowej - trzeba przejść
    kurs, i egzamin wydaje Urząd Morski
    7. miedzynarodowe świadectwo zdrowia dla marynarzy - wydaje uprawniony
    lekarz

    To jest podstawa do pracy na statkach morskich. Wszelkich informacji udzieli
    Ci Urząd Morski.

    Agencje morskie są posrednikiem pomiędzy armatorem (właścicielem statków) a
    załogą.Agencja jak i armatorzy bywają rózni, od superowych po "kibel". To
    temat rzeka. Zupełnie jak na codzień w Polsce :-)
    Szansa na znalezienie pracy dla kompletnego laika jest nikła, ale zdażają
    się agencje "biorące" poczatkujacych.

    Zasady:

    Unikać tanich bander (nie jest to regułą) wybierać bandery narodowe lub
    tanie bandery z narodowymi załogami, np. bandera panama - załoga z europy
    (anglia,rosja, norwegia, holandia). Najlepiej pływać pod badera narodową z
    kraju UE. Masz najwiecej praw, są przestrzegane i kasa na pewno Ci wpłynie
    na konto :-)
    Jeśli chcesz zwiedzić świat (połazić po portach itp ;-), unikaj dużych
    tankierów i sachodowców i ro-ro.
    Jak masz konkretne pytania to pisz.
    Pozdrawiam
    Kris