PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca a konto bankowe

  • 1. Data: 2003-07-19 12:07:10
    Temat: Praca a konto bankowe
    Od: "Hash" <j...@w...pl>

    Witam.

    Mam małe pytanko:
    W związku z podjeciem pracy na 1/2 etatu zostałem poproszony
    o założenie konta bankowego na które będzie przelewana moja pensja.
    Konto musi być wyłacznie moje, nie chca przelewać na konto wspólne z żoną.

    Stąd pytanie skąd takie praktyki ?
    czy to dla firmy jakas różnica czy pieniadze płyną
    na konto moje czy np. babci Gieni ? czy to tylko taki kaprys firmy ?
    W końcu wydawało mi się (pewnie niesłusznie), że to moje pieniądze i moja
    decyzja gdzie one popłyną.

    Aha przy okazji jeszcze jedno: czy nie ma przeciwskazań bym
    pensję otrzymywał np. na moje konto firmowe ? (mam DG).

    pozdrawiam,
    Hash

  • 2. Data: 2003-07-19 13:29:54
    Temat: Re: Praca a konto bankowe
    Od: "Janet" <j...@v...gate.pl>

    "Hash" <j...@w...pl> wrote in message
    > Witam.

    *Witam,

> [...]
    > o założenie konta bankowego na które będzie przelewana moja pensja.
    > Konto musi być wyłacznie moje, nie chca przelewać na konto wspólne z żoną.

    *Zapytaj sie w firmie ale chyba nie beda robic przeciwskazan jezeli
    powiazania rodzinne sa 1 stopnia.

> [...]
    > na konto moje czy np. babci Gieni ? czy to tylko taki kaprys firmy ?
    > W końcu wydawało mi się (pewnie niesłusznie), że to moje pieniądze i moja

    *Prawda ale moze sie okazac ze bedziesz ich potem nekac ze pieniadze Twoje
    sa slene do kogos innego. Maja z Toba umowe nie z cicica Gienia i Tobie
    pieniadze sie naleza.

    > Aha przy okazji jeszcze jedno: czy nie ma przeciwskazań bym
    > pensję otrzymywał np. na moje konto firmowe ? (mam DG).

    *Zapytaj w firmie ale moze sie okazac ze firmie tez moze sie niepodoban ze
    masz DG (znam takie firmy)

    Pozdrawiam
    Janet

  • 3. Data: 2003-07-19 16:38:59
    Od: r...@r...pl

    > Konto musi by? wy?acznie moje, nie chca przelewa? na konto wsp?lne z ?on?.
    To jest fanaberia pracodawcy, moze mieli jakies przejscia z kims?
    Ale podstawa do przelewania kasy na jakiekolwiek konto jest Twoje
    wlasnorecznie podpisane zlecenie przelewania pensji na konto, wiec
    nawet jakby Tobie sie ciocia odwidziala, to pracodawcy mozesz
    skoczyc ;-), bo maja papiery, ze chciales (Ty!) otrzymywac pieniadze
    na wlasnie to konto.

    > Aha przy okazji jeszcze jedno: czy nie ma przeciwskaza? bym
    > pensj? otrzymywa? np. na moje konto firmowe ? (mam DG).

    Sa i to spore.
    konta do DG nie sa opodatkowane ryczaltowymi 20% tylko wedle KPiRa czy
    jak tam sie rozliczasz z US...
    wiec nagle pojawia sie odsetki - przychod Twojej DG. Po co Ci to?
    To po pierwsze. Po drugie jesli unikniesz ich placenia (bo wykarzesz
    jakies koszty DG) to byle kontrola z US uzna, ze okradasz skarb
    pnastwa z naleznego im 20% podatku od odsetek ;-).

    Podejrzewam tez, ze sa jakies przeciwwskazania w prawie bankowym
    i/lub umowie rachunku bankowego dla firmy [DG].

    pozdrawiam

    romekk

  • 4. Data: 2003-07-19 16:50:31
    Od: No Name <v...@w...pl>

> [...]
    > o założenie konta bankowego na które będzie przelewana moja pensja.
    > Konto musi być wyłacznie moje, nie chca przelewać na konto wspólne z żoną.

    A skąd "oni" się dowiedzieli, że to konto wspólne?
    Normalny pracodawca pyta o nr konta i przelewa kasę na podany numer z
    tytułem "wynagrodzenie za..." w danych beneficjenta: Jan Kowalski,
    00-000 Warszawa, ul. Marszałkowska 1/1 (zmienić na właściwy).

    > Stąd pytanie skąd takie praktyki ?
    > czy to dla firmy jakas różnica czy pieniadze płyną
    > na konto moje czy np. babci Gieni ? czy to tylko taki kaprys firmy ?

    Jeżeli masz wspólnotę majątkową z żoną to i tak pieniądze są częściowo
    jej, niezależnie czy wpływają na konto wspólne czy nie.
    W mojej ocenie to idiotyzm.

    > W końcu wydawało mi się (pewnie niesłusznie), że to moje pieniądze i moja
    > decyzja gdzie one popłyną.

    Tak i nie, tzn. nie możesz np.odmówić ich przyjęcia czy zlecić wypłatę
    komu innemu. Ale: jeżeli pracodawca w regulaminie wynagradzania ma że
    "na konto" to powinno go przysłowiowe gówno obchodzić, kto może z niego
    jeszcze korzystać.
    Są takie konta, że są tylko Twoje, a możesz dać kartę, która jest
    obciążeniem dla ww. np. konkubinie.

    > Aha przy okazji jeszcze jedno: czy nie ma przeciwskazań bym
    > pensję otrzymywał np. na moje konto firmowe ? (mam DG).

    Nie polecam, bo jakiś palant może się doczepić; ROR nie może być
    wykorzystywany do DG - ale odwrotnie - czemu nie?

    Generalnie: jak robota dobra, należy zaakceptować "tak Panie dyrektorze,
    już zakładam"
    Należy jednak domniemywać, że skoro Ty nie rozumiesz dlaczego, znaczy
    szef palant - w innej materii logika działań może być podobna.

    Pzdr: Dogbert

  • 5. Data: 2003-07-19 20:16:28
    Od: "Hash" <j...@w...pl>

    Dziękuję za pomocne odpowiedzi :)