PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop a studia

  • 1. Data: 2003-07-19 11:14:07
    Temat: Urlop a studia
    Od: "Gina" <g...@x...wp.pl>

    Witajcie mili Grupowicze!
    W tym roku skończyłam studia zaoczne, od listopada zeszłego roku pracuję na
    umowę o pracę, czy skończne studia liczą mi się jako podstawa do
    podniesienia wymiaru urlopu? Jesli tak to od jakiego momentu, odrazy po
    dostarczeniu zaświadczenia o skończonych stdiach, czy dopiero od nowego roku
    kalendarzowego? Za pomoc bębę wdzięczna!
    Serdecznie pozdrawiam.
    Aga.

  • 2. Data: 2003-07-20 10:37:27
    Temat: Re: Urlop a studia
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > dostarczeniu zaświadczenia o skończonych stdiach, czy dopiero od nowego roku
    > kalendarzowego? Za pomoc bębę wdzięczna!

    Od dnia dostarczenia d y p l o m u do komórki kadrowej.Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2003-07-20 13:09:03
    Od: "Gina" <g...@x...wp.pl>

    > Od dnia dostarczenia d y p l o m u do komórki kadrowej.Pozdrawiam.

    czyli nalezy mi się??, nawet jak to były studia zaoczne?? wielkie dzięki Aga

  • 4. Data: 2003-07-20 17:40:42
    Od: s...@p...onet.pl

    > na

    > czyli nalezy mi się??, nawet jak to były studia zaoczne?? wielkie dzięki Aga
    >
    >Witam.
    Nie ma znaczenia czy ukończyłaś studia zaczne czy stacjonarnne. Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2003-07-21 09:24:38
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Gina napisał:

    > na

    > czyli nalezy mi się??, nawet jak to były studia zaoczne?? wielkie dzięki Aga

    Tylko wtedy musisz wybierać - staże pracy w okresie studiów czy ustawowy
    "staż" po uzyskaniu studiów - okresy nie mogą się pokrywać. Więc, trochę
    wróżąc ze znanych mi postaw ludzkich - na dłuższy urlop i tak musisz
    poczekać [chyba, że nabyłaś odpowiedni staż pracy PRZED rozpoczęciem
    studiów].

    Flyer

  • 6. Data: 2003-07-21 11:01:56
    Od: "tomek" <t...@i...pl>

    Pytanko - ile lat mogę sobie doliczyć do urlopu posiadając tytuł licencjata.
    Mając tytuł magistra doliczam 5 lat, natomiast nie udało mi sie ustalić jak
    jest w tym przypadku. Czy jest to uregulowane prawnie?

  • 7. Data: 2003-07-21 18:21:14
    Od: "Ewa" <b...@w...pl>

    do okresu pracy, od którego zależy wymiar urlopu wlicza się także:

    okres nauki:

    w zasadniczej lub innej równorzędnej szkole zawodowej - czas przewidziany
    programem nauczania, lecz nie więcej niż 3 lata,

    w średniej szkole zawodowej - czas przewidziany programem nauczania, nie
    więcej niż 5 lat,

    w średniej szkole zawodowej dla absolwentów zasadniczych (równorzędnych)
    szkół zawodowych - 5 lat,

    w średniej szkole ogólnokształcącej - 4 lata,

    w szkole policealnej - 6 lat,

    w szkole wyższej- 8 lat (w tym także licencjat, który - zgodnie z § 2 pkt 9
    zarządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 9 kwietnia 1992 r. w sprawie
    określania rodzajów dyplomów i tytułów zawodowych oraz wzorów dyplomów
    wydawanych przez uczelnie - M.P. Nr 12, poz. 85 ze zm. - jest jednym z
    tytułów zawodowych nadawanych absolwentom studiów wyższych o kierunkach
    określonych w tym przepisie);

    Okresy nauki nie podlegają sumowaniu. Jeżeli pracownik jednocześnie uczył
    się i pozostawał w zatrudnieniu, do okresu pracy, od którego zależy wymiar
    urlopu, wlicza się okres nauki lub okres zatrudnienia, w którym była
    pobierana nauka, zależnie od tego, co jest korzystniejsze dla pracownika.
    Warunkiem zaliczenia okresu nauki jest przedstawienie pracodawcy świadectwa
    (dyplomu) ukończenia danego rodzaju szkoły,
    Wymiar urlopu:

    - 18 dni roboczych - po roku pracy,

    - 20 dni roboczych - po 6 latach pracy,

    - 26 dni roboczych - po 10 latach pracy.

    Ewa