PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pokolenie 1200 brutto

  • 21. Data: 2005-09-28 08:40:47
    Temat: Re: Pokolenie 1200 brutto
    Od: "Asia Witek" <a...@b...bcx.pl>

    Użytkownik "AndrzejW" <w...@c...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:dhbokt$rsn$1@inews.gazeta.pl...

    > To go nie zwalnia od rzetelnego podchodzenia do pracy.

    tzn autor artykułu ładnie się na źródło powołał, ale szkoda że nie poszukał
    przykładów na "pokolenie 1200 brutto" poza forum ;)

    pozdr
    Asiek

  • 22. Data: 2005-09-28 10:01:03
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Filip "Fatman" Kata" <a...@l...nieprzepadamzaspamem.net>
    napisał w wiadomości news:1171294.fQyra5eBX9@laptop...

    > Po przeczytaniu tego artykułu ze znajomym obaj stwierdziliśmy, że nie jest
    > tak źle. Jesteśmy na ostatnim roku studiów i mieliśmy już kilka ofert
    > pracy, gdzie minimalną stawką było 1500 netto. Prawda jest taka, że mamy
    > wielu magistrów kierunków, po których nie ma pracy.

    To nie chodzi az tak o kierunek. Znam ludzi po kierunkach majacych opinie
    "totalnie nieperspektywicznych", jak filozofia, politologia czy to oslawione
    zarzadzanie, ktorzy sobie swietnie radza. Tu raczej chodzi o wykorzystanie
    studiow na wyspecjalizowanie sie i nabycie jakichs konkretnych umiejetnosci
    na poziomie pożądanym przez rynek. Wokol kazdego kierunku istnieje taka
    grupa zawodow, czasem bardzo dobrych, do ktorych on daje dobre podstawy, ale
    ich samych nie uczy.

    > Z drugiej strony patrząc ogólnie na Polskę to niestety jest parę rzeczy,
    > które wymagają poprawy. Jeśli ktoś już ma tego magistra to powinien mieć z
    > tego jakieś korzyści materialne. Choćby za to, że chciało mu się te kilka
    > lat studiować.

    To nie jest tak, ze za samo studiowanie cos sie nalezy. Studiowanie - nawet
    bezplatne - to zwyczajna rynkowa inwestycja oplacona czasem, wysilkiem,
    utraconymi potencjalnymi zarobkami, podejmowana na wlasne ryzyko jak kazda
    prywatna inwestycja (chyba, ze traktuje sie to jako hobby lub niezbedny w
    danym srodowisku element prestizu spolecznego). Wynik inwestycji jest w tym
    wypadku wybitnie malo losowy.

    Jesli cos by trzeba zmienic, ale to juz raczej kwestia uczelni, a nie Polski
    jako panstwa, to co nieco w programie i stylu nauczania. Na podstawie zeznan
    z drugiej reki mam wrazenie, ze dobre uczelnie swiata zachodniego bardziej
    pomagaja swoim studentom we wczesnym zatroszczeniu sie o swoja kariere,
    chocby przez zainteresowywanie ich wczesnie w czasie zajec mozliwymi
    zawodami i kierunkami poglebionego rozwoju, dajac namiary na literature
    pozaprogramowa itd. W Polsce na uczelniach podejscie jest wciaz
    idealistyczne, a nie rynkowe; rynkowe probuja miec uczelnie prywatne, ale
    przy brakach w poziomie nie daje to wiele.

    I.

  • 23. Data: 2005-09-28 20:13:03
    Od: Agata Rabska <m...@S...hell.pl>

    Dnia Tue, 27 Sep 2005 17:12:33 +0200, ewa iwasieczko naskrobałeś/łaś:

    >pijaka to co wtedy masz jakis pomysł
    Sorry, ale jak się ma na utrzymaniu męza pijaka, to się jest głupim.

    --
    Mirai, pierwsza, jedyna, niepowtarzalna
    12 latka no 1. on p.r.a

  • 24. Data: 2005-09-28 20:26:41
    Od: Jakub Turski <y...@S...hell.pl>

    ._ The little penguin sat on the shore,
    _@__ watching Agata Rabska write the letter
    ~~~~~ on the memorable day of śro, 28 wrz 2005 at 20:13 GMT

    >Sorry, ale jak się ma na utrzymaniu męza pijaka, to się jest głupim.

    Gotów jestem się nie zgodzić. Not always the case.

    Pozdrawiam,

    KT (nie, nie mam na utryzmaniu męża pijaka)
    --
    __ __.-------------------------------------------------
    --------------.__

  • 25. Data: 2005-09-28 20:38:16
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Jakub Turski [Wed, 28 Sep 2005 20:26:41 +0000 (UTC)]:

    > Gotów jestem się nie zgodzić. Not always the case.

    To pokaz taki przypadek, kiedy to jest objaw madrosci? ;)

    Kira (ciekawa)

  • 26. Data: 2005-09-28 20:50:35
    Od: "Aleksander Galicki" <c...@p...fm>

    > To pokaz taki przypadek, kiedy to jest objaw madrosci? ;)

    Jak sie ma za meza A.E. Poe?

    :>

    A.

  • 27. Data: 2005-09-28 21:07:10
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Aleksander Galicki [28 Sep 2005 22:50:35 +0200]:

    > Jak sie ma za meza A.E. Poe?
    >
    > :>

    To nie mozna go czytac z daleka...? ;)

    Kira

  • 28. Data: 2005-09-28 21:18:44
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Kira w news:dheuvl$a22$1@inews.gazeta.pl napisał(a):

    > To pokaz taki przypadek, kiedy to jest objaw madrosci? ;)

    Jesteś w stanie sobie wyobrazić, że są tacy, którzy wiedzą co powinni zrobić
    a jednak nie potrafią? Wiele spraw można uprosić, ale czy słusznie? Mądry...
    głupi... czarne... białe... proste... empatia?

    pozdrawiam
    Greg

  • 29. Data: 2005-09-29 06:15:09
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@t...ds.pwr.wroc.pl>

    Aleksander Galicki napisał(a):

    > Jak sie ma za meza A.E. Poe?

    To jest się nekrofilem.

    > :>

    ;)

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc pl

  • 30. Data: 2005-09-29 06:23:25
    Od: Jakub Turski <y...@S...hell.pl>

    ._ The little penguin sat on the shore,
    _@__ watching Kira write the letter
    ~~~~~ on the memorable day of śro, 28 wrz 2005 at 20:38 GMT

    >To pokaz taki przypadek, kiedy to jest objaw madrosci? ;)

    A gdzie napisałem, że jest to objaw mądrości? Po prostu, różnie się w życiu
    układa, i ta sama sytuacja może być wynikiem różnych okoliczności.

    Pozdrawiam,

    KT
    --