PracaGrupypl.praca.dyskusje › Podatek w umowie-zlecenie

  • 1. Data: 2003-08-22 18:53:33
    Temat: Podatek w umowie-zlecenie
    Od: "" <l...@o...pl>

    Wlasnie skonczylem wykonywac usługę informatyczną. Konfiguracja sieci,
    instalacja urzadzen, wdrozenie i szkolenie systemu ewidencyjno ksiegowego - 3
    dni robocze. Jak to sie teraz ceni?
    Pracodawca proponuje mi 1000zl brutto, ile to bedzie na rączkę?

    Pozdrowienia!

  • 2. Data: 2003-08-22 19:34:00
    Temat: Re: Podatek w umowie-zlecenie
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    To zalezy czy jestes studentem czy nie. Jesli jestes studentem ponizej 26
    roku zycia od wynagrodzenia nie musisz placic ZUS - do potracenia masz tylko
    podatek dochodowy (zaliczke na podatek).

    Jesli jestes powyzej lub nie masz statusu studenta. Od wynagrodzenia musisz
    zaplacic ZUS (czesc skladki jest po twojej stronie, czesc po stronie
    pracodawcy) oraz podatek dochodowy) . Na onecie lub wp masz kalkulator
    wynagrodzen, ktory ci wszystko wyliczy.

    Prawde mowiac w twoim wypadku korzystniejsza byla umowa o dzielo bo praca
    byla konkretna - wdrozysz lub nie. W przypadku takiej umowy nigdy nie
    odciaga sie skladki na ZUS. Placisz jedynie zaliczke na poczet podatku
    dochodowego

    Pozdrawiam,