PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dylamat: Zdrowie czy praca?

  • 1. Data: 2003-08-22 17:55:12
    Temat: Dylamat: Zdrowie czy praca?
    Od: "Pyetia" <p...@p...gazeta.pl>

    Co szanowna grupa mysli o takich dywagacjach?
    Ktos pracuje w bardzo dobrej firmie wspolpracujacej w prywatna klinika
    zapewniajaca uslugi na bardzo dobrym poziomie. Przypuscmy ze ma podejrzenia
    ze zachorowal na dosc powazna chorobe przez co moze z punktu widzenia firmy
    pogroszyc swoje szanse na dlugotrwala wspolprace.
    Pytanie:
    Leczyc sie w wysokiej klasy klinice wspolpracujacej z firma
    zapewniajaca prace
    czy
    Leczyc sie w sluzbie zdrowia rozmyslnie nie korzystajac z kontaktow
    z lepsza placowka zdrowotna - luz psychiczny ze firma sie nie
    dowie...

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2003-08-22 18:11:31
    Temat: Re: Dylamat: Zdrowie czy praca?
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Pyetia" <p...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    kontaktow
    > z lepsza placowka zdrowotna - luz psychiczny ze firma sie nie
    Przy pierwszym zwolnieniu L4 ze zwyklej sluzby zdrowia jesli ci sie zdazy,
    kadry moga skonsultowac z klinika wspolpracujaca numer choroby na zwolnieniu
    i beda wiedzieli co ci dolega .Nie wiem jak to jest w przypadku np AIDS.ale
    sadze, ze numer choroby bedzie rowniez jednoznacznie to okreslal.
    No i wlasnie takie "zwykle" leczenie archaicznymi i tanimi metodami moze
    spowodowac w perspektywie niezdolnosc do pracy.
    Uwazam, ze jesli masz ty czy znajomy mozliwosc leczenia na wysokim poziomie,
    lepiej skorzystac z tego na maksa, wlasnie po to sa takie bonusy i dobre
    leczenie moze faktycznie dac efekty przywrocenia "skutecznosci roboczej"
    pracownika.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 3. Data: 2003-08-22 21:40:07
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Pyetia" <p...@p...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > Leczyc sie w sluzbie zdrowia rozmyslnie nie korzystajac z kontaktow
    > z lepsza placowka zdrowotna - luz psychiczny ze firma sie nie

    przeciez i tak sie dowie - jesli to faktycznie powazna choroba i
    bedzie wymagala np. operacji, lezenia w szpitalu czy zwolnien.

    po co kombinowac?
    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 4. Data: 2003-08-23 10:27:08
    Od: "Alterego " <a...@N...gazeta.pl>

    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) napisał(a):

    > przeciez i tak sie dowie - jesli to faktycznie powazna choroba i
    > bedzie wymagala np. operacji, lezenia w szpitalu czy zwolnien.
    >
    > po co kombinowac?

    Np. w takim przypadku: umowa o pracę wygasa Ci za miesiąc, wiesz, że w ciągu
    najbliższych, powiedzmy, 3 miesięcy, czeka Cię planowa operacja. Z układów w
    firmie jednoznacznie wynika (w regulaminie pracy jest zapis "firma X
    zatrudnia osoby młode i zdrowe"), że jeśli coś piśniesz, umowy Ci na 100% nie
    przedłużą. I co, radośnie lecisz do szefa i informujesz o swoim stanie
    zdrowia i szpitalnych planach?

    A.

  • 5. Data: 2003-08-23 20:47:13
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pyetia" <p...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Co szanowna grupa mysli o takich dywagacjach?
    [...]
    > Pytanie:
    > Leczyc sie w wysokiej klasy klinice wspolpracujacej z firma
    > zapewniajaca prace

    Najpierw sprawdź, czy umowa podpisana z tą kliniką daje możliwość leczenia
    bardziej skomplikowanych przypadków niż grypa. Na 95% nie, ponieważ oznacza
    to wysokie koszty, czyli mniejsze zyski kliniki. Prawdopodobnie umowa
    określa tzw. podstawowy koszyk usług medycznych.Resztę, być może możesz
    sobie dokupić.

> [...]
    kontaktow
    > z lepsza placowka zdrowotna - luz psychiczny ze firma sie nie

    Raczej nie unikniejsz kontaktu z typową placówką zdrowotną. Jeśli choroba
    wymaga specjalistycznych badań, to i tak zwiedzisz państwowe ośrodki
    zdrowia. Sprzęt medyczny jest cholernie drogi, i większość prywatnych
    klinik korzysta ze sprzętu państwowego.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 6. Data: 2003-08-24 04:49:32
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Alterego " <a...@N...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > przedłużą. I co, radośnie lecisz do szefa i informujesz o swoim stanie

    nie lece i radosnie informuje, a korzystam ze swiadczenia jakie daje
    mi firma. firma zreszta jak bedzie chciala to i tak sie dowie (co juz
    ktos tutaj w tym watku napisal).
    zdrowie przede wszystkim. ja wole byc zdrowa (prawidlowo wyleczona) i
    bezrobotna, zamist miec przedluzona umowe i zdechnac w szpitalu bo pan
    doktor np. zaszyl w brzuchu waciki albo nozyczki i zapomnial.

  • 7. Data: 2003-08-24 12:11:33
    Od: "Pyetia" <p...@p...gazeta.pl>

    > zdrowie przede wszystkim. ja wole byc zdrowa (prawidlowo wyleczona) i
    > bezrobotna, zamist miec przedluzona umowe i zdechnac w szpitalu bo pan
    > doktor np. zaszyl w brzuchu waciki albo nozyczki i zapomnial.

    Swoja droga co myslisz o sluzbie zdrowia w Polsce? Ostatnio napotykam na
    coraz wiecej przykrych rozczarowan i kompletnej ignorancji ze strony
    "nieoplacanych" lekarzy.
    ...A to na operacje trzeba czakac a wszyscy z lozek obok w szpitalu ida
    przed toba bo otwarcie sie przyznaja co trzeba zrobic zeby isc wczesniej,
    ...a to w przychodni ktos Cie kompletnie olewa i nawet nie pyta o dokladne
    objawy... itd. Nie mowiac juz o czekaniu na lekarza..
    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 8. Data: 2003-08-24 21:29:30
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Pyetia" <p...@p...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > ...a to w przychodni ktos Cie kompletnie olewa i nawet nie pyta o dokladne
    > objawy... itd. Nie mowiac juz o czekaniu na lekarza..

    opinie o publicznej sluzbie zdrowia w Polsce mam bardzo zla.

  • 9. Data: 2003-08-24 22:45:33
    Od: p...@y...com (Piotr Dembiński)

    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) writes:

    [...]

    > opinie o publicznej sluzbie zdrowia w Polsce mam bardzo zla.

    ja mam bardzo dobrą opinię :)