PracaGrupypl.praca.dyskusje › Osiołkowi w żłobie dano - HELP :-)

  • 1. Data: 2004-02-25 23:21:16
    Temat: Osiołkowi w żłobie dano - HELP :-)
    Od: higamus <h...@-...poprostu.net>

    Tak.. dołączyłem do grona tych co mogą powiedzieć "dostałem pracę"..
    (szkoda tylko że wynagrodzenie to połowa tego co potrzebuję na życie).

    Pozytywną odpowiedź dostałem 2 tyg. temu, zaczynam w poniedziałek.
    Jest tylko jedno ale: w międzyczasie usłyszałem że jestem najlepszym jak
    do tej pory kandydatem w innej firmie - tyle że być może będą
    "przesłuchwiać" jeszcze innych kandydatów - i ostateczną odpowiedź
    dostanę w przyszłym tygodniu.
    Różnica w wynagrodzeniu - ponad dwukrotna (na korzyść tej drugiej
    firmy). Szefa w pierwszej firmie znam sprzed 6 lat gdy był moim szefem u
    poprzedniego pracodawcy, a dodatkowo jest on świadomy że stanowisko na
    które mnie przyjął jest dalekie od tego co bym chciał robić.

    I tak się biję z myślami co zrobić.. Czuję, że szanse na tą drugą pracę
    są spore, ale już raz byłem "jednym z 2 najlepszych kandydatów".
    Jeżeli zamelduję się w poniedziałek w nowej pracy, a w piątek złożę
    wypowiedzenie to chyba się przy tym spalę ze wstydu.

    Zastanawiam się czy nie powiedzieć szefowi jaka jest sytuacja, i
    zaproponować, że do czwartku/piątku nie podpisuję umowy - ale pracuję
    (i korzystamy z 5 dniowego okresu w którym umowę trzeba podpisać i
    zgłosić mnie do ZUS). Jeżeli zostanę- to nie ma problemu, jeżeli
    odejdę-to uznamy że mnie tam wogóle nie było- żadnych papierów.

    Boję się trochę jednak, żebym nie ucierpiał za kombinatorstwo.
    Gość może powiedzieć, żebym w takim razie poczekał do przyszłego
    poniedziałku - a jak wtedy przyjdę to się okaże że pracuje już ktoś inny.

    HELP :-|

  • 2. Data: 2004-02-25 23:55:28
    Temat: Re: Osiołkowi w żłobie dano - HELP :-)
    Od: <a...@p...onet.pl>

    ....i prawda was wyzwoli... hehe

    rozchoruj sie oto moja rada... skrec noge w kostce albo reke czy cos. to
    latwo zasymulowac...
    jak nie dostaniesz tej drugiej pracy to przyjdziesz magicznie wyleczony a
    jak dostaniesz...

    pozdro

    art

  • 3. Data: 2004-02-26 07:51:49
    Od: Izza <i...@p...onet.pl>

    higamus wrote:

> [...]
    > Gość może powiedzieć, żebym w takim razie poczekał do przyszłego
    > poniedziałku - a jak wtedy przyjdę to się okaże że pracuje już ktoś inny.

    hmmm mi jeszcze sie nie zdarzylo, by w pierwszym tygodniu pracy dostac umowe
    o prace:P

    Izza
    --
    Izza
    i...@p...pl

  • 4. Data: 2004-02-26 08:39:58
    Od: "ziggy" <r...@g...pl>

    mialem tak samo umowa podpisana w poniedzialek w urzedzie i tego samego dnia
    telefon z koncernu z drugiego konca polski- chcemy podpisac uwowe z panem
    wybralem to drugie- wieksze zarobki, mozliwosci rozwoju aaaa zglaszal sie
    jeszcze bank z fajnymi ludzmi w zespole- popelnilem blad zatrudnili mnie na
    umowe o prace a powinni na kontrakt w tej chwili ZROBILEM co mialem zrobic i
    mam wypowiedzenie w reku nawet nie czekali do konca umowy na czas okreslony :)
    trudno mi jest polecic ale ja bym wybral ludzi z ktorymi sie dobrze czuje
    pracujac kasa kasa ale raczej nei kieruj sie tym jako wyznacznikiem

  • 5. Data: 2004-02-26 08:49:44
    Od: "ata" <m...@g...pl>

    Chyba badz szczery az do bolu. Skoro znacie sie jakis tam czas i mniemasz (o
    ile mniemasz), ze zrozumie, to badz fair.
    Decyzja ciezka, ale ja bym pewnie tak zrobila. Sa takie czasy, ze szuka sie
    tej pracy, ktora daje lepsze pieniadze. Tam gdzie sa male, jest sporo
    sflustrowanych ludzi i nie za ciekawa atmosfera. Ech... chociaz nie ma
    reguly. Skoro uwazasz, ze szef firmy, ktora juz ciebie przyjela jest ludzki i
    powinien zrozumiec - to powiedz. Pozdrawiam i gratuluje pracy (jednej i
    ewentualnie drugiej) :)

  • 6. Data: 2004-02-26 09:03:30
    Od: "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl>

    Użytkownik "ata" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ludzki i
    > powinien zrozumiec - to powiedz. Pozdrawiam i gratuluje pracy (jednej i

    To jest metoda, ale trzeba wyczuć - jak szef zareaguje: może sie skończyć i
    tak że ci podziękuje definitywnie, a może i tak że da podwyżkę cobyć nie
    miał dylematów :)

    Inna metoda - troche neutralna ale i nezbyt uczciwa to "złapać grypę":
    dzwonisz do szefa, mówisz że kiepsko sięczujesz masz gorączkę więc i pewnie
    grypa, a że nie chcesz zaczynać pracy od zwolnienia, proponujesz szefowi
    przesunięcie o tydzień zatrudnienia. Ty dostajesz czas, szef zadowolony ze
    nie każesz mu płacić za chorobowe na wstępie, a w końcu grypa się zdaża...

  • 7. Data: 2004-02-26 09:21:03
    Od: "Maciek Kluz" <m...@i...pl>

    Czym sie przejmujesz?
    Fakt, ze dostales prace nie oznacza ze musisz przestac szukac innego
    zajecia.
    Na poczatku i tak zatrudnia Cie pewnie na okres probny. Nie widze powodu dla
    ktorego okres probny mialby dotyczyc tylko pracownika.

    Nic nie mow w pracy, po co? Jeszcze Ci sie za to oberwie.
    Jesli dostaniesz w miedzyczasie skladasz wypowiedzenie i argumentujesz tym
    ,ze dostales lepsza oferte.

    Nie dajmy sie zwariowac - umowa o prace to zwykla umowa a nie cyrograf
    obwarowany kodeksem honorowym (zwlaszcza ze w wielu przypadkach pracodawcy
    traktuja te honorowe zobowiazania bardzo jednostronnie).

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 8. Data: 2004-02-26 12:34:55
    Od: higamus <h...@-...poprostu.net>

    Dnia 2004-02-26 10:21, Użytkownik Maciek Kluz napisał:
> [...]
    > Na poczatku i tak zatrudnia Cie pewnie na okres probny. Nie widze powodu dla
    > ktorego okres probny mialby dotyczyc tylko pracownika.

    Wiesz.. okres próbny okresem próbnym ale ze względu na kasę KAŻDY dzień
    się dla mnie liczy :) Tak że wolałbym nie tracić 2 tygodni okresu
    wypowiedzenia. Tymbardziej że ta druga praca jest w innym miescie i
    musiałbym się jakoś tam zorganizować.

    > Nie dajmy sie zwariowac - umowa o prace to zwykla umowa a nie cyrograf
    > obwarowany kodeksem honorowym (zwlaszcza ze w wielu przypadkach pracodawcy
    > traktuja te honorowe zobowiazania bardzo jednostronnie).

    Wiesz.. pewnie gdyby to był obcy gość to bym tak zrobił. Ale ja gościa
    znam, a on mnie.. Nawet spytał jak mnie przyjmował jak szybko mu ucieknę :-)
    Dlatego wolałbym podejść do tego fair..

  • 9. Data: 2004-02-26 13:06:49
    Od: "KT" <s...@w...pl>

    >Wiesz.. pewnie gdyby to był obcy gość to bym tak zrobił. Ale ja gościa
    > znam, a on mnie.. Nawet spytał jak mnie przyjmował jak szybko mu ucieknę
> [...]

    to jak widzisz ze kolo jest OK to postaraj sie ubrac to jakos ladnie w slowa
    i powiedz jaka sprawa,
    zastosuj stara sztuczke ze pytajac sie go o zdanie co on by w takiej
    sytuacji zrobil(ze ma wiekszy staz pracy,wiecej doswiadczen, wiekszy bagaz
    'zyciowych doswiadczen' :) etc) i moze kolo sie w czuje w twoja sytuacje i
    zawsze masz wieksze szanse na to ze zrozumie...
    moze pomoglem :))
    powodzenia :))
    ja dalej czekam na swoj żłobik :))

    k.

  • 10. Data: 2004-02-26 17:57:41
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    Maciek Kluz w news:3Ui%b.83151$174.73645@news.chello.at napisał(a):

    > Nie dajmy sie zwariowac - umowa o prace to zwykla umowa
    > a nie cyrograf obwarowany kodeksem honorowym (zwlaszcza
    > ze w wielu przypadkach pracodawcy traktuja te honorowe
    > zobowiazania bardzo jednostronnie).

    Jest tez takie powiedzonko z muchami w roli glownej ;-) Ja stawiam na
    szczerosc i mysle, ze jak na razie zle na tym nie wychodze. Jesli czegos
    nie wiem to nie udaje, ze wiem. Po prostu zle bym sie z tym czul. W takiej
    sytuacji nie uciekalbym sie do takich manewrow jak np. symulowanie choroby
    czy innej kontuzji. Tym bardziej, ze chodzi o znana mi osobe... choc nie
    wiem jak sie ukladaja wzajemne relacje, ale z tego co czytam wyglada, ze
    nie ma zle. Ja bym powiedzial jak jest. Zreszta jestem w nieco podobnej
    sytuacji ;-) i mowie. Czuje sie z tym duzo lepiej. Chodzi jednak o to, ze
    moge sobie pozwolic na ryzyko, iz komus ta szczerosc sie nie spodoba. Nie
    wiem jak bym sie zachowal gdybym byl zdesperowany jesli chodzi o prace.

    pozdrawiam
    --
    Greg
    Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/