PracaGrupypl.praca.dyskusje › Opinie o 4pi oraz DGA

  • 1. Data: 2004-06-09 12:57:33
    Temat: Opinie o 4pi oraz DGA
    Od: "DKacz" <d...@p...onet.pl>

    Witam Grupowiczów!

    Czy ktoś moze pracuje / pracował w firmach DGA (Poznań) lub 4pi (Wawa)?
    Interesuje mnie atmosfera pracy w tych firmach, możliwości rozwoju (czy np.
    zaplacą za kursy, organizuja szkolenia et.)

    Ile można u nich zarabiać "na początek" (absolwent zaraz po studiach ale z
    doświadczeniem - kilka praktyk - oraz "uprofilowany" pod kontem takiej pracy)?
    Ile proponujecie odpowiedzieć na pytanie "ile chce pan zarabiać"? Jak szybko
    można awansować / prosić o podwyżkę?

    A może ktoś ma inne informacje o pracy w charakterze konsultanta IT ds.
    bezpieczeństwa? Chodzi mi raczej o pracę w polskich firmach, nie w D&T czy
    Accencure... Czy poza DGA i 4pi są inne polskie firmy godne polecenia?

    Z góry dziękuję za wszelkie informacje / porady.

    D. Kaczmarek

  • 2. Data: 2004-06-09 13:04:47
    Temat: Re: Opinie o 4pi oraz DGA
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    DKacz <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Ile można u nich zarabiać "na początek" (absolwent zaraz po studiach ale z
    > doświadczeniem - kilka praktyk - oraz "uprofilowany" pod kontem takiej pracy)?

    Kątem.
    Poza tym - jakiego typu masz doświadczenie? Co robiłeś, w jakich firmach
    itd.

    > Ile proponujecie odpowiedzieć na pytanie "ile chce pan zarabiać"? Jak szybko

    Tyle na ile się cenisz.

    > można awansować / prosić o podwyżkę?

    Jeszcze nie zacząłeś tam pracować, a już myślisz o podwyżce? Huh.

    > A może ktoś ma inne informacje o pracy w charakterze konsultanta IT ds.
    > bezpieczeństwa? Chodzi mi raczej o pracę w polskich firmach, nie w D&T czy

    Tzn. jakiego typu informacje? O posadach? Na to stanowisko raczej nie biorą
    świeżo upieczonych studentów, a dobre posady trzeba sobie wydeptać
    doświadczeniem.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 3. Data: 2004-06-09 13:19:12
    Od: d...@p...onet.pl

    > Kątem.

    Szanowny Panie Maciuszko, proponuję zapoznać się z
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html , punkt 2 ostatniego paragrafu. Pozuje
    Pan na osobę "obytą" z Usenetem, ale obserwując większość Pańskiech wypowidzi
    na tej grupie można odnieść wprost przeciwne znaczenie. Oczywiście przepraszam
    za błąd.

    > Poza tym - jakiego typu masz doświadczenie? Co robiłeś, w jakich firmach
    > itd.

    Różne branże - od telekomunikacji po marketing. Wykonywałem prace typowo "IT -
    konsultancyjne", tzn. jak coś usprawnić, jak zmienić procesy, proponowałem nowe
    rozwiązania etc. Dlatego napisałem o doświadczeniu "uprofilowanym".

    > Tyle na ile się cenisz.

    Dziękuję za rzeczową odpwiedź.

    > Jeszcze nie zacząłeś tam pracować, a już myślisz o podwyżce? Huh.

    Nie boję się pracy. Nawet za 800 zł na początku. Ale nie chciałbym wylądować w
    firmie w której po 3 latach nadal będę dostawał 800 zł.

    > Tzn. jakiego typu informacje? O posadach? Na to stanowisko raczej nie biorą
    > świeżo upieczonych studentów, a dobre posady trzeba sobie wydeptać
    > doświadczeniem.

    Nie o posadach. O "pracy w charakterze konsultanta IT ds. bezpieczeństwa"
    (proponuję uważne czytanie listów na które się odpowiada). O tym jak się
    pracuje w takim charakterze, na ile sprawdza się obiegowa opinia "praca 24/7/7
    i zero czasu dla rodziny" etc.

    > Przemysław Maciuszko

    D.Kaczmarek

  • 4. Data: 2004-06-09 13:45:21
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    d...@p...onet.pl wrote:

    > Szanowny Panie Maciuszko, proponuję zapoznać się z
    > http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html , punkt 2 ostatniego paragrafu. Pozuje

    I? Dlaczego uważasz, że mam pisać osobnego maila do Ciebie, skoro piszę też
    na grupę?

    > Pan na osobę "obytą" z Usenetem, ale obserwując większość Pańskiech wypowidzi

    W Usenecie nie używa się raczej formy 'Pan'.

    > na tej grupie można odnieść wprost przeciwne znaczenie. Oczywiście przepraszam

    Każdy ma prawo do własnego zdania.

> [...]
    > rozwiązania etc. Dlatego napisałem o doświadczeniu "uprofilowanym".

    Pytałem o konkrety, a nadal dostałem ogólniki. Czy wykonywałeś prace przy
    jakichś konkretnych systemach, które potrafisz nazwać? Chodzi o produkty,
    nazwy firm które wyprodukowały jakiś software/hardware, z którym miałeś do
    czynienia itp.
    Jak rozumiem nie miałeś nic do czynienia z tego typu zagadnieniami w zakresie
    bezpieczeństwa?

    > Dziękuję za rzeczową odpwiedź.

    Przepraszam, ale czego się spodziewałeś? Jak ktoś może Ci powiedzieć jakiej
    pensji masz oczekiwać?!

    > Nie boję się pracy. Nawet za 800 zł na początku. Ale nie chciałbym wylądować w
    > firmie w której po 3 latach nadal będę dostawał 800 zł.

    Ale to już zależy od konkretnej firmy, a nie od wypowiedzi paru osób z
    newsów, które zapewne będa pisały na przykładzie własnej firmy. W różnych
    firmach różnie bywa z podwyżkami. W niektórych trzeba na nie zapracować, w
    innych wszyscy dostają co roku tyle samo. Wszystko zależy od firmy.

    > Nie o posadach. O "pracy w charakterze konsultanta IT ds. bezpieczeństwa"

    To sformułowanie nic nie mówi o informacjach jakich oczekujesz.

    > (proponuję uważne czytanie listów na które się odpowiada). O tym jak się

    Proponuję jasne wysławianie swoich oczekiwań odnośnie informacji :)

    > pracuje w takim charakterze, na ile sprawdza się obiegowa opinia "praca 24/7/7
    > i zero czasu dla rodziny" etc.

    Wszystko zależy od firmy. Jeśli pracujesz w firmie z branży IT - z reguły
    jest to normalna praca, czasami zmianowa. W niektórych firmach pod tą nazwą
    stanowiska kryje się tak naprawdę 'security administrator'. W jeszcze innych
    firmy chciałyby człowieka orkiestrę, który zna hardware, software i
    najlepiej jakby jeszcze umiał administrować bazą danych i tworzyć strony www
    (przypadek autentyczny - trafił się znajomemu).

    W firmach konsultingowych z reguły oczekuje się od Ciebie doradztwa klientom
    w zakresie polityki bezpieczeństwa. Szeroko rozumianej. Tak naprawdę na
    każde z tych stanowisk wymagane jest inne doświadczenie, acz podobne
    podstawy merytoryczne.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 5. Data: 2004-06-09 16:07:25
    Od: "Toma" <t...@k...neostrada.pl>

    Użytkownik "DKacz" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    np.
    > zaplacą za kursy, organizuja szkolenia et.)

    4pi - szukaja ludzi na kontrakty, wiec atmosfery zadnej nie ma bo to zalezy
    gdzie trafisz do pracy i z kim bedziesz pracowal - zarobki w zaleznosci od
    stanowiska, mi zaproponowali oni i nie pytali sie ile bym chcial zarabiac -
    pomysl sobie stawe godzinowa i wtedy to przelicz

  • 6. Data: 2004-06-15 22:35:12
    Od: "HEADLINE PR" <b...@i...pl>

> [...]
    > Accencure... Czy poza DGA i 4pi są inne polskie firmy godne polecenia?
    >
    > Z góry dziękuję za wszelkie informacje / porady.

    Daruj sobie DGA. Nie znam nikogo (oprócz 1 osoby) kto by tam dłużej
    wytrzymał. Koszmar. praca dla desperatów, jak ktoś lubi być poniżany np.
    przez szefa

    Bad

  • 7. Data: 2004-06-18 21:41:37
    Od: "Shaman" <s...@w...pl>

    Użytkownik "HEADLINE PR" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Daruj sobie DGA. Nie znam nikogo (oprócz 1 osoby) kto by tam dłużej
    > wytrzymał. Koszmar. praca dla desperatów, jak ktoś lubi być poniżany np.
    > przez szefa

    Standard w Poznaniu w takich firmach...

    Ludki lub paniusie siedza po układzie i mądrzejszym od siebie dogryzaja az
    nie wytrzymasz i pójdziesz gdzie indziej.
    Nie wiem gdzie tu logika. Sam lajf Poznania.

    Sh.